Keperluan or Kehendak ? Part 2

I was last Friday, teman mak jumpa kawan dia.Entah apa yang diorang borak but one part yang membuat aku tertarik.

Mak : Kenapa nampak mcm dah gelap skang ni?
Kawan Mak : Saya banyak buat kerja luar skang ni. Saya nak menikmati kehidupan Kak Sarah, saya takmo meneruskan kehidupan... Sekarang ni saya memang nak kerja kuat so another 10 yrs saya dapat menikmati kehidupan. For time being as example orang kta dapat gaji , lepas tolak utang kereta, loan, house, card and other balance cecukup untuk teruskan kehidupan until next mnth wedges! Saya tak mo macam tu, so biarla saya kerja kuat-kuat skang ni!

I do get inspired by that. Hopefully aku ni bukan hangat-hangat taik ayam. I need to do something untuk menikmati kehidupan bukan hanya meneruskannya sahaja!

Comments

NeenaAnuar said…
yeahh.. exactly! ;)

Popular Posts