CELCOM LAGI!



Saya pernah comment Celcom Jalan Ampang dalam entri yang ni. Kali ni the same thing at Celcom Taman Tun Dr.Ismail. Sekarang saya bebetul tak pasti sama ada CSO Celcom ini well trained or not. What is the requirement to be one of their CSO? Degree jer ke? How about their customer service, system and what so not? Why they are not improved? Are they CS being trained?

Cenggini ceritanya, last Fridaykan peristiwa hitam melanda. So Mr.H terus bawa saya ke Celcom yang terhampir, paling dekat Celcom Taman Tun supaya saya boleh cancel my old sim card and my data plan too! Of course sampai sana dengan hati yang tak tenang, hati yang sangat susah, hati yang berbaur-baur aduknya.

Masuk je branch saya lega sikit, sebab tengok ada 2-3 kaunter yang bukak and takda customer dalam branch. They not entertain anybody. Bila saya nak tekan no giliran, ada guard tolong tekan. Tapi pelik, dia tekan no tu banyak kali. Skip few numbers, so I just took whatever number yang dia bagi. Saya tengok kertas tu bagi no 5060 (saya pun dah ingat -ingat lupa my number) but the screen shows number baru 5051. Hati ni terdetik pelik jugak, orang tak ada and giliran saya 5060. Masa tu pukul 2.30 petang.

Si CS yang ada 2-3 kaunter depan saya ni, tekan no kat screen, kekonon nak panggil ikut turn la kan. 5052 - xda org gi pun kat kaunter, of coursela sebab saya jer kat situ. 5053, 5054, 5055 ....semua memang tak ada customer pun yang gi mengadap. Now saya dah tak boleh tahan. Darah saya dah naik. Saya pergi kat budak CS1 yang panggil no.5055 ...

Saya : Dik yang adik dok tekan no tu tapi orang tak ada. Kenapa dok tekan jer. Takkan la x nampak yang ada kat depan ni akak sorang jer ni, tapi no akak 5060. Lama lagi  ke?
CS : Owh tak pa kak, sila tunggu yer nombor akak.

I went back to my place dengan darah memang dah naik, badan mengigil sebab tahan marah. Hampir ke 3p.m. No saya di panggil oleh CS 2. Apa lagi terhambur semua perasan mendidih marah kat budak tu.

Saya : Branch kosong, kaunter bukak. Orang tak ada, You guys keep tekan no panggil turn. padahal 10 nombor yang korang tekan sebelum no saya ni memang tak ada orang, Keep on tekan for nothing. Bila akak tanya budak kat kaunter 1 tu, boleh dia suruh akak tunggu?!!! Padahal dia tak buat apa. Korang buat apa sebenarnya
CS2 : Saya call customer kak, still entertain customer
Saya : Abih tu yang budak CS 1 tu?
CS2 : Owh ... dia nak gi break!

Dangggggg!!!!! Aku pernah kerja CS.Ko menipu nombor supaya ko boleh gi break la kiranya. Ko tak pentingkan customer yang kat depan ko ni? Memang Celcom train staff dia macam tu ke? If you want a go for a break, just asked the guard to press the number and skip it. For what??!!! So wont breach your TAT? Kekonon nak tunjuk yang your branch ramai customer datang?!! Nak tunjuk you staff efficient entertain customer yang ramai?!!! Bodoh!!! Supaya ko leh gi break cepat?!!! VAVI!!!! Ko kerja CUSTOMER SERVICE kot!!!! Kalau nak break on time bukan ke ko tak patut duduk kat depan front desk tu?!!! Sengal!!!

Lagi satu yang aku tak paham, ko duduk kat Front Desk, bukan ke ko patut pentingkan customer yang masuk branch ko, ni tidak, instead of the customer yang masuk branch ko tu, ko lagi pentingkan outbound ko ke? Bukan ke sebuahcompany yang berjaya, sepatutnya outbound call di handle oleh seperate department?

So should I complain this time to teh direct channel?!! Will my complaint be entertained? Argh... memang tak dapat aku lupa lamacam mana satu badan aku mengeletar tahan marah Jumaat lepas.

Hugs,

Marlia.

Comments

Popular Posts