Natrah Season 2 - Part 2




So first of all 2 thumbs up! Error on sound system sebab mike goyang tu normal kot.

Went there with the whole family. Pada mulanya risau juga, macam manala my brother in law yang Korea tu nak paham teater Natrah ni. Tapi when it start syukran Ya Allah, they have subtitle!

Permulaan yang agak sedih dan tertanya-tanya. Permulaan yang membuat bulu roma aku meremang setiap kali mereka start berdialog mahupun menyanyi. Aku suka part Natrah panjat pokok, malas mengaji maybe nak menyatakan anak orang putih itu malas, tappi pada aku tu memang normal untuk kehidupan seorang budak Melayu kan.

Kisah mak Aminah di tipu oleh Dutch, memanipulasikan undang-undang oleh orang Dutch untuk membawa Natrah keluar dari Kemaman dan pergi ke Singapura.  Adengan atas kapal tu memang menyeronokan. Tak sangka plak aku kita boleh buat scene kapal besar.

** pixx taken from http://koishiemerah.blogspot.com - sorry take it w.out permission. BIG TQ

Kisah Natrah di paksa ke rumah anak-anak yatim Kristian, namun masih tegar dengan Islam. Ketika ini aku merasakan betapa seksa jiwa Natrah dan mak Aminah. Betapa risau Mak Aminah takut akidah anaknya tersesat.

Oh... Kalaula Eirma Fatima memanjangkan kisah cinta Natrah dengan Mansor aku suka!Scene-scene percintaan, lagu-lagu yang berkumandang menusuk ke jiwa. Aku suka bila ada lagu Kuch Kuch Hota Hai tapi lirik melayu dengan dancing nya.... Ouch!

** pixx taken from http://koishiemerah.blogspot.com - sorry take it w.out permission. BIG TQ


** pixx taken googled - avriliza flickr. masa scene ni meremang bulu roma aku... romantik sangat...
Kisah sedih buat aku menitik air mata, bagaimana Natrah kalah dalan judgement dibawa pulang ke Belanda.  And foremost I love the ending... Semua pentingkan diri sendiri, tapi have they ever think apa yang Natrah nak? 

** pixx taken from http://koishiemerah.blogspot.com - sorry take it w.out permission. BIG TQ

Aku suka bawak my BIL to watch this theater, sedikit sebanyak dia tahu kehidupan sebagai seorang Islam. Wanna know something? My brother in law menangis! Keluar dari panggung aku tengok dia menangis, aku tanyala " Are you sleepy? " Tapi dia jawab " Nope , I'm crying Kak long, that was sad..." Dia kata dia sedih and dia tak paham kenapa diorang tak kesiankan nasib si Natrah. So apa lagi korang? Kalau mamat Korea boleh menangis tengok Natrah... korang pun patut pergi tengok jugak. Diorang dah panjangkan pementasan Natrah 2 ini hingga 7 Disember 2010.

**pix googled

P/S : Zeila Jalil cantik sangat! Okla nak baca buku Natrah, bought it @ Istana Budaya at RM65, harga sebenar RM75. Jangan tak tahu, Abah beli CD dia jugak! Listen to it now ...

Comments

Ermayum said…
best ek - nampak pun best i tak pernah tk theather hehe - nak gak merasa one fine day :)
Marlia said…
dear, you should go... jom gi dgn I! I dgr March 2011 ada show LAT (komik budak kampung ek)... mesti kelakar!

Popular Posts