Cat Food a.k.a Makanan Kucing

Saya ada 3 ekor kucing kat umah ni. Dari rumah yang tidak pernah membela haiwan peliharaan kepada yang x boleh hidup tanpa mereka sekarang ini.
Dedulu bukannya saya x suka haiwan, cuma arwah atok yg x suka , jadi kenala hormat mereka yang lebih tua bukan?
Owh... Bukannya nak mengarut pasal salah silah pembelaan kucing saya tapi nak sentuh pasal makanan kucing.
Memiliki 3 ekor kucing kat rumah ni pun rasanya makanan kucing itu sgt costly. Jadi sebagai alternatif saya dan mak memilih untuk membeli biskut kucing jenama Tesco yang mana 8 kilo berharga  RM50.
Dua bulan sekali saya belikan makanan yang berjenama sikit buat mereka 3 ekor ni. Bukan apa...kesian tgk diorang. Mesti diorang nak maka yang elok2 jugak macam kita kan.
So antara jenama alternatif adalah science diet, iams, royal canin and blackwood. Saya paling suka blackwood ! Kenapa?
Harganya tak semahal yang lain. Bentuk biskut agak kukuh pada saya. Yang paling saya suka? My furballs x mintak makan banyak kali. They obey with the timing.
Mcm mana saya tahu? Ya Allah maunya idak ketahuin... Bila provide makanan Tesco tu , aftet 1 hour diorang datang balik kat kaki mintak makan lagi. Gamp! Sometimes furballs saya ni bijak, they not askingthe food at the same person... Jadi xdala kena bebel dgn pompuan sewel ni kan.So bila kerap bagi sudah tentulah cepat habis. Bila habis sudah tentula kita membeli makanan tu semula !
Ha.... Nampak tak marketing strategy? Bagaimana jimat itu sebenarnya tidak berapa nak jimat. Apa yang di taruk dlm food Tesco tu hanya mereka yang tau.
So people just think wisely la bila nak membeli belah . Saya masih.bergilir2 membeli product makanan furballs saya tu supaya dia x berapa nak boring makan thr samd food all over and over again.

Comments

Popular Posts