Doa Mak

Saya pernah tulis entri dalam minggu ini pasal saya tak boleh tidur dan menangis sebab teingatkan mak. Dalam banyak-banyak hari tak tahu kenapa malam itu begitu syahdu sangat bila saya teringatkan mak.
Entri yang titlenya I will always be me.

Yesterday lepas dapat the good news, orang pertama yang saya bagi tau adalah mak. Dengan tersenyum sumbing saya SMS mak and inform her about the good news. Then when she reply back my sms,  I'm crying....

Terus saya teringat malam yang saya menangis dan tetiba begitu syahdu teringatkan mak, adakah kerana sebab itu??!! Mungkin sebab itu saya menangis malam itu dan mungkin juga sebab itu ingatan saya pada mak kuat pada malam itu. Sebab apa?

SMS mak berbunyi lebih kurang begini (saya tak dapat copy semuanya sebab HP tertinggal kat rumah)

Alhamdulillah... Allah makbulkan doa mak. Dah 2-3 malam ni mak bangun dan doakan Along murah rezeki , cepat dapat baby... Kita sentiasa kena ingat Allah tau... Susah atau senang kita kena ingat Dia. Allah akan sentiasa membantu umat-Nya.

Aduh... terus menitik air mata saya dekat office masa baca SMS mak tu. Besar sungguh kuasamu Ya Alllah. Agaknya malam yang mak bangun dan berdoa itula juga Allah S.W.T juga bangunkan saya untuk kenangkan Dia dan Mak.

Masya-Allah.... & Alhamdulillah...
Love you so much Mak. 
 Thanks Allah S.W.T.

"A mother is the one who is still there when everyone else has deserted you."  Author Unknown

Comments

Ermayum said…
mother and daughter are tied by a super extraordinary bond - sungguh mendalam pesanan yr mum ingat masa susah dan senang -

i susah nak ingat time senang- :(
Marlia said…
ermayum : true.. same goew with me...

Popular Posts