I will always be me!

It's 12.11am now, I should be in bed now. I can't sleep. I can't stand the period pain. It's gettin worse today.

Having hot Early Grey , watching Ugly Betty and hoping I'll feel sleepy. Suddenly tears drop from my eyes... Rasa sedih sangat...

Aku terfikir kenapa aku kena berubah demi orang lain? Why I can't be myself? Kenapa aku selalu mengalah untuk other terima aku? Aku kena bekorban untuk orang lain ?

Setiap perubahan aku ini, ada ke yang hargai? Aku buat untuk siapa? What do I get back for myself? Nothing.

Wanna  know something? The only people that never asked me to change, selalu suruh aku buat semua benda untuk diri sendiri, always be there masa aku susah atau senang adalah MAK!  (Abah... well he have to look tough depan anak-anaknya)

Waktu aku tersungkur, seboleh-bolehnya aku tak mahu susahkan mak... tapi mak mana boleh tengok anaknya susah. Aku menangis bila mak mengalirkan air mata demi aku... Sejak aku lahir, I'm not sure apa yang aku dah buat untuk happy kan mak?

 Ya Allah teruk betul aku rasa malam ni.

"Mak nak Along tahu... apa pun terjadi mak tetap sokong Along... Mak tak nak tengok Along susah... If you need to do something for yourself do it now... It's never too late... Mak dengan Abah akan selalu ada untuk Along. We will back you up. Just be yourself  for yourself"

So... aku dah fikir masak-masak. Aku akan terus jadi diri aku sendiri. Either korang nak terima atau tidak, it's up to yourself. Aku dah tak larat nak berkorban untuk orang lain. Sebab kalau aku berubah itu bukan aku... aku dah jadi orang lain. So kalau korang tak boleh terima siapa aku sebenarnya, tak boleh terima cara aku, tak boleh mengalah, korang rasa korang betul, dengan lapang dada korang boleh pergi...

Right now, if you want me so please do it my way... because I will always be me!

Sayang Mak!

To Puan Sarah... You are the queen of my heart.. I might not showing it off but if you can tear my heart apart you will know it always you, you and you !!! 

Comments

cyg kak malia n maklong jugak!!!!!!muaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh
Ermayum said…
sweet - you are lucky to have yr mum and yr mum is lucky to have u as a daugther :)

Popular Posts