Geran Kereta "not mine" hilang!

Saya sedih dan tidak  boleh buat kerja lansung. Saya dah hilangkan geran kereta makcik saya.Sob sob sob. Kehilangan geran kereta tu memang tak di jangka. Sangat tak di jangka. Semalam saya tak selera nak berbuka ataupun bersahur. I can’t even sleep. Sekarang kat office I can’t even focus to my work. Susah betul macam ni.

Macam mana boleh hilang? Early last month, adik lelaki saya sakit.  Duduk sepital lebih kurang 2 minggu. Then my auntie A datang from JB to visit him. My auntie B suruh auntie A tolong amikkan geran kereta dia kat bank JB.

So masa kat sepital before Auntie A pulang ke JB dia ada bagi tau pasal geran Auntie B yang dia letak atas peti ais rumah. So aku ni dengan niat agar geran itu tak lupa, aku ubah tempat  ke atas TV,  tempat mak semayang. Tempat semayang tu only belong to mak. So I expect kalau mak nampak geran tu atas TV dia akan amik dan simpan. FYI geran tu berada dalam sampul cekelat yang besar and tertera nama Auntie B atas sampul tu.

After 2 weeks or maybe more, yesterday Autie B telepon mintak geran tu. Dengan lancar aku jawab  ada atas TV.  Tapi bila mak cari tak ada. What? Aku balik kerja, dengan tak salin baju terus cari geran kereta tu. Still tak jumpa sampai sahur tadi. Astafirullahalazim.

I’m damn worry. So this morning, I sms my mom, both of my auntie to explain the situation and inform them  I’ll take full responsibility for it.  I have to do this sebab they are sisters, saya tak nak mereka bertelegah sama sendiri sebab kecuauian saya. Sebab tak nak kena marah , I off my handphone until now. **Teruknya perangai kan**.

My auntie nak renew roadtax, so dalam SMS tu saya  inform her that we can renew from http://www.myeg.com.my/ without our geran . Also with Ambank Insurance at number 03-2178 8400 also w/out the geran as long as last year we do renew our roadtax. They inform me nowdays everything is online. The delivery will take within  24 hours. 

Haih... saya cuai sangatke? haih....

Ya Allah, tunjukkan la hambaMu yang lemah ni geran makcikku itu. Amin…

Comments

peejaben said…
hmm...hi, saya bru2 ja ptg semalam hilang geran kereta which is not mine oso...sahur pagi ni langsung x selera nak makan..haish!dah la tu, belum story g ngan my dad n my mum.. story kita lbih kurang ja .tp, part paling teruk, sy cuai sebb masa nak cek acc kt kiosk bank,sy letak fail kt atas mesin ATM tu..Then, trus out dr tmpt tu..(lupa dah fail yg berisi kad kereta tu)..apa la nasib...mmg dugaan HEBAT DALAM BULAN RAMADHAN NI..cuma yg bnasib baik sebelum tu saya dah sempat byr insurans keta my dad.Tp, ada tapi lagi..aish!napa la ble jadi camne?cuainya !geran hilang ngan bukti pembayaran insurans sekali hilang sebb selit dalam 1 fail.pgi ni nak cek kt bank tu, kot2 durang ada simpan... kalau la ada...if X, tpksa la p JPJ ..doakan sy jumpa geran kereta tu..mudahan hari baik bulan baik ni ada jg manusia yang jujur..amin
mona said…
owh x pe.. next time mgkn boleh lebih berhati2..
sy ni pn br je ilg geran keta sendiri. mcm mana eh nk amik geran baru kt JPJ? apa perlu bawa?
Marlia said…
peejaban : dah jumpa tak? lama me tak reply your comment... sorry dear

mona: owner kena gi, bawak IC and copy geran yang hilang tu je... erm.. cuba baca my entri geran keta hilang -settle - ingat2 lupa dah ni

Popular Posts