Baju Pengapitku

Sibuk-sibuk dengan study and kerja, tetiba teringat baju pengapit yang belum di tempah lagi. Kain dah dapat dari adik sepupu saya... I love the brown colour. Design? Teringin nak buat design kaftan la. Glamour kaftan.

Rasanya mudah  untuk di sarung dan mudah nak bergerak. Alamak saya suka satu kaftan Rizalman design. Alamak, ada ke tailor pandai jahit rekaan Rizalman ni. Nak beli kat collection Rizalman, adoihai... poket belum mampu lagi ( saya dah cakap dengan Mr.H " One day I'll wear Rizalman branding. For sure!")

Ok tahap berangan gaban kan, but Insya-Allah I'll make my dream come true! ** or Mr.H have to made my dream come true huh? lol **

Owh, jangan salah sangka. Saya dulu ada seorang tailor yang sangat pandai menjahit. Sangat pandai menjahit manik. Sangat pandai menampal lace. Saya seorang yang chubby, **tak nak tulis gemuk kan? saiko!** , selalu tailor yang membuat baju saya mesti salah saiz, tapi tidak tailor saya yang sorang ni. Malangnya, bila dia dah glamer, business semakin maju, harga semakin naik dan kualiti tidak di jaga. Baju saya menjadi besar, kain besar, jahitan tak kukuh... haih... **geleng-geleng kepala**. All that was past. Sekarang tengah gigih cari tailor area Ampang. Anybody?

I love minimalist
Pix was taken from Rizalman blog.

Nak design macam ni, tapi kat leher and lengan nak bubuh lace. The same kaftan was wore by Marion Naza for one of our local magazine cover during raya season. Tak ingat la title magazine tu. Keluarga or Famili? Seriously cant remember.

Masa nikah nak design apa plak ni? Herm... alamak banyak benda yang kena fikir, saya sibuk dengan baju untuk di pakai kenduri for month of April 2012. Boleh?
Cau cin cau!

P/S : If ever Rizalman counter my blog, saya minta maaf dulu yek!  I just love all your design dan cara Rizalman berkerja sehingga boleh berjaya macam sekarang. You are a very sucess man! If ever I can interview Rizalman for my project. Herm... melayang lagi aku ni kan.


Comments

sitinazirah86 said…
haii,kak malia,sgt cantik ok baju tu,buat laa..kak malia tggi mb xnmpk sgt chubby..:)
K Ngah said…
org boleh tolong jait.. straight jek.. hehe
Marlia said…
kak chik : itula.. maybe buat kot
K Ngah : amboi pandai ke jahit nya

Popular Posts