Now I should re-think!

It's 12.38am. I should sleep, tapi otak ni tengah ligat berfikir.

Selalunya kalau Mr.H yang kata ke, Abah or mak yg kata ke, or my sis or brother yang kata , saya selalu buat bodoh or buat tak tahu. But this time, it was from my BFF and her hubby. It makes me think!! The statement was

"babe, ko dah naik sikit ek?" or "along dah gemuk sangat ni Abah tengok" or "hish along dah dah makan tu, dah berlapis dagu tu" or "aku tgk bini hang tu makin tembam!"

Adoi!!! Tak patut tipu diri sendiri, but I think all of them saying the true nothing but the true! It's only me that keep denying it when my family member keep warning me. Tapi bila my BFF yang tanya, I know it's real and getting worse.


That was me in 2006, xla gemuk mcm sekarang ** terduduk sambil geleng2 kepala melihat diri sendiri**

Sepatutnya saya dah sedar benda-benda yang menunjukan saya dah semakin gemuk, tapi masalahnya saya cuba untuk menidakkan kenyataan. ** sigh** antara bukti-buktinya bila naik tangga tingkat dua dah sakit pinggang and penat melampau, berdiri lama sakit lutut, bila pakai baju nampak tak cantik and pelik dan yang palingenesis senang bila your BFF dah tegur ya...

Jadi, tindakan saya? What is my action? Seminggu before puasa no coke, no fast food, Milo or coffee only twice a day, less sugar... Esok pagi saya timbang, then my blog will be my journal and report for my losing weight diary and food journal.

Mr.H kata kalau taknak tipu diri sendiri saya kena bagi tau semua org berapa berat saya sekarang dalam blog kesayangan hamba ni. Ini supaya saya x playing around with my diet. ***malunya nak habaq kat hampa semua berat kami, berat wooooo ... Let me think about that first la... **

1.06am.... ZzzzzZzzzzZzzzz


- Posted using BlogPress from my iPad

Comments

Popular Posts