Wondermama Bangsar Village

Went to the restaurant last Saturday dengan my dearie buddie kesayangan Suraya. Just the 2 of us. Aku tahu pasal  Wondermama ni pun thru Instagram. Macam tertanya-tanya jugakla kan... sedap ke tidak, kat mana lokasi, what type of restaurant dan bla bla bla bla. So bila ada peluang apa lagi, zasssss kami terjahWM.

Located at GF Bangsar Village 1 , old location of Outback Steakhouse. Kalau nak lebih mudah, entrance beside of Plan B. Masuk-masuk jer entrance restaurant dah memikat kalbu. I fall in  love with the ID. So simple yet classic. Boleh dikatakan old school jugak la. Bila perhatikan deco dia , banyakla kenangan kita masa kecik-kecik dulu. 

Di buka pada25 June 2012 , terkuzat jugak saya bila baca sebab dah 6 bulan restaurant beroperasi dan saya masih di bawah tempurung. Beroperasi dari pukul 8.30 malam sampai 10.30 malam. Tingakat atas restaurant ni boleh disewa kalau korang nak buat birthday party ke, bachelor party ker, graduation party ker... 


Thanks Shannon Chow for the pic! I didnt bring my camera that day, so all my pictures it's either from Wondermama Facebook , Google or Suraya phone!

One of the wall
Kole! Mesti korang ingat kole ni kan kecik-kecik dulu selalu pakai. 


Both us wondering jugak,  type of food yang WM served. Bila tengok ID nampak macam western food pun ada, ternyata saya silap! They served Asian Fusion. Menu-menu Asia yang di twistkan sedikit citarasanya. Antara menu yang ada , nasi lemak dengan soft-shell crab, nachos dengan beef, otak-otak cheese sandwich, cendol, naan Salmon, burger Kimchi dan banyak lagi la. *** ni lah bahana bila asyik tengok gambar orang pakai baju apa, kasut apa, handbag dia cantiknya....  dari gambar makanan. LOL***

Beef Nachos with Japanese Sauce
 Nama Sauce tu memang macam salah. Tapi memang tak ingat sangat. Both of us love it! Now you guys dah boleh agak macam mana diorang twist the food. Nachos selalunya makan dengan salsa sauce or cheese sauce. Tapi kat WM dengan beef and Japanese Sauce! Sangat recommended. Sedap wei...


Sandwich...
 Alamak tak ingat la sandwich apa. Ciabbatta bread with  egg and beef bacon. Okla sebab saya selalu jugak buatkan Mr.H breakfast ni kat rumah. Cuma I'm not using ciabbatta bread la. Bread dia sedap!

Salmon Naan

Ok nama memang tak kena. Tapi sedap weeei!!!! Thumbs up!

3 layer pandan
 Sedap jugak korang air ni. Suraya kata macam tepung pelita. 
Me? Minum cendol! Boleh la... tapi tak leh lawan cedol kat hometown Mr.H @ Bagan Ajam la... 


Durian Crepe
Part ni sedih weih... sedih sangat. Serious ni. Kalau aku tak pernah makan durian crepe maybe WM boleh auta la. Tapi ni memang sedih!  Dia punya crepe lagi tebal lagi lempeng nenek kat kampung Muar tu. Durian dia? Ciput giler... rasa suam-suam kuku jer...Creme? Haih....   Aku sampai selak-selak la crepe tu nak cari creme dan durian. Seriously menghampakan aku sangat-sangat! Not worth it at all. Hish.. susah aku nak describe, tapi aku memang takkan order lagi durian crepe Wondermama.
 I give zero for this. 

Hey... yang tak sedap cuma durian crepe jer korang! Maybe time aku dengan Suraya tu, nasib tak baik kot. Entahlah. Su adalah bagi tau budak waiter tu pasal crepe tu, tapi xdala plak bagi discount kan. hahahahaha
In sya Allah aku akan datang balik dengan Mr.H for breakfast! Banyak lagi menu yang belum aku rasa. Susah betul jadi food lover ni kan.

Hugs, 

Marlia

Comments

Popular Posts