CHECK BEFORE YOU LEAVE!

Memula aku fikir benda ni jadi kat aku je, tapi bila aku kena 2-3 kali after made payment I think I should write to share with others. So apa yang aku nak cerita ni kan? Pasal WATSONS Your Personal Store! Alah... kedai pharmacy yang now days mostly all supermarket ada tu...


Aku dah kena 2 -3 kali, kat branch Ampang Point,Great Eastern Mall and also Tesco Ampang. Gee sister plak dah kena dekat branch at JB at also Sungei Wang Plaza. So apa ceritanya ek?

Macam ni, diorang ni setiap item yang di jual tak di letak tag harga, cuma tampal kat rak jek. Sometimes yang kita ni jenuhla nak cari mesin detect harga tu, sebab dekat rak tu takda kan!
So as customer of course apa yang di letak kat rak tu, itula latest price kan?! So when we saw the wanted item plus the price quite cheap straight we bought it kan?!!

So bila sampai dekat counter and made the payment, tetiba rasa harga macam mahal. Masa tu la cek receipt and 'wallla' benda yang kita beli tu price tak sama dgn tag! Kalau lagi murah tak apa, but more expensive!

Sesetengah orang tu, mungkin tak kesah different RM1 or RM2 but for me... you can pay parking maaa.... atau beli jambu batu 2 pcs pun kenyang!! (cedapnya....) .Yang aku hangin tu some of the sales girl leh menjawab " Salah letak tag la kak..." So what? Tu maknanya menipukan kalau korang tak pulang duit aku balik!

Nasib baik semua tempat yang aku kena tu pulangkan duit balik. (tu pun aku rasa sebab aku buat muka garang!) Lepas dapat duit, keluar dari store terus aku tersenyum ! (duit aku save tak senyum? ehhehehe)

Well, I'm not blame them, mungkin banyak sangat kerja but less head count made them forget to change the tag.Still as customer if that situation an advantage for us,why not ? Right?

So my dear friend please after korang shopping to check you receipt! Tapi kalau korang tak kesah, buat bodoh je!!! Sikit-sikit lama-lama jadi bukit babe!!!

Comments

Deqna said…
betul tu liea. kadang2 kita nak bother pun nak cek resit pun kan..

lagi satu habit saya kalau shopping kat watson, mesti terlupa amik barang. lepas byr terus cabut.
Marlia said…
deqna... terlupa amik barang tuh lagi teruk tu.. hehehe same here!! Kadang-kadang beli baju kuar kedai baju tak amik LOL

Popular Posts