Kenapa saya berblogging?

Well terlintas untuk tulis topik ni sebab Abah tu asyik cakap je... dengki dgn orang ek? LOL So di sini aku nak jelaskan jer kenapa aku berblog ni.

Aku suka membaca dan menulis. Sangat2 ok. Dedulu masa belajar adalah cerita2 yang aku karang simpan dalam pc gamaknya dekat 10 muka surat, cuma bila pc rosak, berkubur ataupun kadang-kadang aku mati idea.

Ingat lagi masa aku kerja MiTV, tengah2 mengedit kadang2 boring nak tunggu iklan keluar kan, aku pun mengarang la dalam notepad. So everyweek ada je sequent cerita aku tu, sampai team member aku yang dah biasa pun sometimes siap tanya bila next chapter, tapi bila berenti kerja, (kena retrench sedey sgt suka gila gang kat sini dgn kerja dia fun!) terkubur lagi dalam pc kat office tu kan...

Years back, I love reading other people blog. So much! Tengok diorang cerita pasal life diorang, sharing thing... I think few years back aku suka gila baca my bff blog ZACH ! I told her 'bout it & she's the one that encourage me to be a blogger. She's the one that guide me how to start.

Thanks dear... Sometimes aku rasa aku dapat luahkan perasaan dan apa yang aku nak cerita, tak terpendam dalam hati aku. Rasa puas sangat bila aku dapat menulis something.

Aku adalah kaki shoppin & travel (walaupun sekarang kena budget jadi window shoppin pun jadi!!) so I love to read when people bought something & tell others about it. Pada aku bukan menunjuk tapi sharing. Maybe masa tu ada good bargain somewhere or else maybe one day that travel story leh jadi guide untuk kita one day nanti, why not kan? Bukan itu jer, kalau aku baca siap berangan if I was the one !LOL

Banyak benda lagi yang kita boleh tahu dengan membaca blog orang lain , teladan, new movie best or not, kejayaan, pengalaman, ikut diorang travel , infact mostly everything yang boleh jadi jambatan rujukan untuk kita teruskan liku-liku kehidupan ni.

Aku tak paham ada orang yang sakit hati bila baca blog orang lain siap leh claim orang tu nak menunjuk?!! Hey if you guys dont understand about blogging & hate to read about it, shut it off!!! Keep out from the site. That is easy as ABC!

To cut it simple and short , Blogging? Sharing is HELPING!!!

Comments

Zach Reza said…
Babe, i didn't know/realize that i actually guide you to blog, haha after 2 kids i'm very forgetful! LOL!

I'm you're no 1 fan now, rajin betul update... Keep it up!
Who knows your dreams will come true ;)

Love you!
Deqna said…
yeaa.. i totally agreed with you Lea... kita serupa... saya juga mempunya pendapat yg sama dengan Lea.

i think hanya blogger jer yg memahami blogger kot.. sbb rasanya yg biasa tak puas hati ni biasanya derang takde blog. so derang tak pahamlah.. derang ingat cam nak menunjuk but actually is not. kan?

mcm saya dulu pun takde blog, tapi suka sgt baca blog org.. mcm2 pengalaman yg dikongsi.. takdelah nak rasa cemburu ke apa.. tapi rasa seronok jer.. mcm citer ada..
Deqna said…
betul tu Lea.. i totally agreed with you..

kita serupa.. suka baca blog org and suka menulis....

well, hanya blogger jer memahami blogger rasanya.. sbb biasanya org yg kata nak menunjuk2 tu biasanya derang takde blog. so dorang tak paham..sebenarnya takde apa yg nak ditunjukkan pun.. kita hanya sekadar berkongsi cerita kan..

i think itu adalah lebih bagus daripada kerja asik nak anyam ketupat kan?
Marlia said…
zach : babe yeas your r d one! love you!

deqna : betul tu.. hanya blogger yang paham perasaan blogger

Popular Posts