Terbalik


Nasib baikla office aku ni leh pakai casual . Sebab dah selalu sangat balik lewat, so aku dah malas nak pakai baju yang bergosok. So today I just choose one plain chocolate shirt to work.

Pagi tu pelik gak, awat la koler baju aku nih tak leh duduk tegak2, selalu ok jek! Baju yang aku pakai kainya sepatutnya tak panas, tapi pagi ni panas semacam. Dalam hati , nak kata tak mandi tak mungkin, siap basuh rambut lagi today.

Waktu lunch , tengah sibuk2 borak dengan member aku, aku terpandang lengan baju aku," Shit! terbalik ke baju aku ni?" ( masa depan PC leh tak perasan kan?!!!) Aku buat bodoh je lagi... Bebudak ni takda le plak tegur cakap baju aku terbalik kan? Pelik gak aku... Kalau tak memang jadi bahan lunch hari ni ...

So lepas lunch terus masuk toilet , tuka baju sambil aku tersenyum sendiri.
Masuk office, aku tanya member depan aku

Me :Jak ko tak perasan ke baju aku terbalik tadi?
Ajak: Tak pun, napa? ( dengan muka heran)
Me : Weih baju aku terbalik ler... baru perasan lunch tadi...

Apa lagi mamat sekor ni pakat gelakkan aku ler.....

Comments

Popular Posts