Sakit mulut

Dah beberapa hari saya tak berblogging... Saya sakit... Sakit mulut.

Saya tahu gigi saya berlubang belah kanan, tapi saya takut nak jumpa dentist. Phobia sangat. Saya beli ubat cina la, panadol la... Alhamdulillah sakit itu hilang **padahal memang tahu lambat laun memang kena gi gak dentist tu sebelum saya kena buat root canal again**

Tapi Ahad lepas mulut saya belah bawah kiri sakit sangat, berdenyut-denyut. NSaya ingat ulser, jadi  saya google nak lihat-lihat kalau ada petua-petua orang dedolu yang saya boleh ikut. Saya jumpa satu petuayang agak mudah untuk di ikut iaitu koyak sikit asam keping, lepas tu tampal kat tempat ulser dalam 2 minit, Insya-Allah sakit itu akan hilang'

pixx from google

Tapi pagi Isnin tu, berdenyut lagi. Saya jadi pelik. Isk.. Kenapa ni? Sakit sangat. Jadi saya pergi klinik dekat office tu. Dia bagi saya ubat tahan sakit and drops untuk ulser. The pain still wont go away on Tuesday, I went again to the same cilinic and doktor kata lupa bagi antibiotik. So makan pain killer and antibiotik hilangla sakit. Masa sakit ni, nak makan pun tak ada selera... sebab sakit sangat. Makan benda-benda lembut jek.

Pagi tadi.. saya memang dah tak boleh tahan. Berdenyut sangat. Nak bangun pun pening kepala. Aduh.. pusing.. esok saya nak bertrip. Saya telefon rakan sekerja dan boss cakap saya MC. Saya memang tak tahan. I went to MyDenstist Clinic kat Ampang.

Doktor kata it was my wisdom teeth. I have two option. First wait for the teeth to grow or buat operation. What operation?!! Giler ar... asyik sakit jerk.. Last week sakit mata, this week sakit gigi.. and now operation? Wah... gawat gini. Hancusla rekod kat office ni...


**pixx from google

Today doktor tak leh buat apa-apa sebab bengkak. Just bagi antibiotik, ubat susut lebam, tahan sakit and something to gaggle... nak tahu berapa kos dia? RM90... ** price was fro consultation plus ubat jek OK!** Terduduk sekejap saya. mana tidaknya, larila budget berjalan-jalan saya. Tapi dari di biarkan sakit semasa di negara orang , nanti lagi susahkan...

So anyone yang baca entri ini ada tak dentist yang ok tapi murah from dentist yang saya pergi ni. Area KL ke.. Ampang ke... I need to do lot of thing to my teeth la. I think gigi ini pun ikut keturunan kan... My teeth teruk! Nak kata tak brush, twice a day... **tak cukup ek? I dah bayangkan thousands akan habis kat klinik gigi Mydentist ni**

Comments

hazeleyed lady said…
Pity you sis...
for the mean time...gargle with salt water...it helps insyaAllah

Popular Posts