2 more weeks Raya?!

Sekejap je rasanya Ramadhan tahun ni... Kalau tak rasanya mcm lama gile babas...

This year Mr.Hubby banyak berubah sempena datangnya Ramadhan. He made me proud of him. (year dear I do!) Apa yang berubah well let it be a lil' secret for both of us

Preparation?

1) Rumah = Aku tak jemput pun kawan-kawan datang ke teratak aku ni. Tapi aku tak pernah menolak I'll always welcome them ! So tak beriya-riya sangat le about langsir ke sofa ke cuma guna apa yang ada. Lagi pun I'm my mom neigbour, so kalau buat makan2 selalunya umah mak aku le aku guna. LOL. Lagi pun gawat2 ni rasanya tak elok membazir. Setakat nak puaskan mata orang lain but poket kosong, tarak guna jugak kan?!! Oh ya,but I love my bedsheet raya. Bought masa SOGO member sale bulan 6 aritu . Normal price 8hundred ++ after diskaun 80 something. Worth it!!!

2)Baju Raya = aku dah dapat my kasut raya! Thanks to my buddy Gee she bought it for my birthday gift. Normal price RM199 after diskaun RM52 jek! Well bukan aku nak menunjuk cuma terasa betapa untungnya membeli sewaktu SALE! Cuma kena bersabar sikit la kan. Baju raya.. aku tak kesah sgt tapi tempah gak la 3 helai (kat taylor lagi tak tahu le siap ke idak sebab baru antar sabtu lepas). Mr.Hubby... cian my darling, baju melayu sebab jarang pakai so pakai je tahun lepas punya. Mr.Hubby pun takmo membazir.Aku cuma terkilan je sebab dia tak beli lagi kasut dia... Bukan takmo beli dia kata kasut dia banyak leh pakai lagi. He said yang penting my self 1st... Itu yang buat aku malas nak gi buat rambut ni... Rasa macam tak adil la plak. Tapi Mr.Hubby nak tengok wife dia berseri raya nantikan?!! herm...

3)Kuih Raya?!! Dont asked!!! Kuih tunjuk jek gamaknya nanti. Or else memang tak ada ler jawabnya.

4)Tiket balik kg? Ni je memang dah done sejak awal bulan 8 aritu. MAS buat promotion so rasa worth it for both of us retun KL-PEN only RM180. Kalau naik keta RM300 untuk minyak & tol jadi dah jimat RM120kan?!!! Ni sebab masih berdua, so leh naik keta Abah Penang (I have Abah Penang & Abah KL FYI )je kalau nak kemana.

5)Cuti Raya - Alhamdulillah bos aku dah approved. Bos hubby plak dah bagi tau 2 bulan before raya. Itu yang senang kita orang beli tiket awal2. Both of us dapat cuti 1 week! YEAY!!!

6)Ang pow Raya - angpow dah ada cuma isi je belum lagi... Ni nak kena pergi bank tukar duit ni... Dah boleh tukar ke? Notes for my deareast sepupu sepapat, adik-adik dan anak buah sekalian : Budget Kaklong a.k.a kak Marlia a.k.a Mak Long lari sket tahun ini, so jangan banyak bunyi k! Terimala seadanya!LOL

7)Packing balik kampung? Not even one thing in the luggage yet!

Herm.. rasanya itu je.. handbang? Well I'm craving for MARC JACOBS handbag which will cost me $XXXX.XX. Tak worth it kan? Baik aku bayar duit BSN tu lagi baik. SO padamkan la dulu niat murni tu...

One day I'll make sure I'll have one of MARC handbags!

Comments

NeenaAnuar said…
wahh... memang berbaloi.. baloiii... ko punyer preparation raya Liea! aku pun sama gak.. banyak yg aku beli majoritynyer @ discounted price!

MARC JACOBS... huhuhu.. grab it dear when it's on SALESssss!!!
Marlia said…
neena mmg craving sgt hand bag tu! sales? thousand gak! huhuuhu

Popular Posts