Big Loser Asia - Part 1

Nasib baikla rancangan ni di siarkan kat Astro. Well masa Biggest Loser USA tu aku tak la terharu sangat, tapi yang Asia ni banyak scene-scene yang beri aku kesedaran, sedih dan semangat.

Desmond... The Red Team, sayang betul mamat ni tarik diri, berapa juta orang yang apply nak join show ni (I wish me too!!!), ko leh plak tarik diri. Yela aku paham, dia ada sebab sendiri kenapa di keluarkan. Plus poor Bacho(mamat Filipino yang rambut panjang tu) kena tarik diri atas sebab bahu yang injured. Nak buat camne kan...

So masa tengok rancangan ni , sebagai penonton aku rasa masih ada kelemahan yang. Pertama, masa Blue Team buat their 1st session kat padang tu... Aku rasa viewer kat rumah boleh tengok tanah kat padang tu tak rata, bumpy here & there.How could they choosed such a place to work out?!! Especially it was chosen for those who never work out before? Can't they or the trainer ever think? Both of me & Abah agree because of the bumpy area , Damietha (which Dave called D'fighter) falled down & injured her ankle.

Kedua, emergency!!! Kalau korang perasan masa Damietha jatuh (during 1st show) , no doctor or paramedic yer... Sorang mamat datang hanya bawa 1st Aid yang kecik untuk kes-kes kecil di rumah sahaja yer, & mamat tu tak buat apa pun, berdiri macam kayu kat tepi!!! Nasib baik ada contenstant Hafiz yang pernah kerja as paramedic, if not?!!! OMG wake up!!! Semua kat situ badan besar2 bagak, yer... betul... diorang mungkin dah buat medical check-up tapi malang tak berbau kan?!!! Tolongla sediakan paramedic or doktor yang bertauliah untuk stay with the contenstants. I think no harm of doing that right?!! Plus this show was showing all over Asia (aku rasa la kan) & done at Malaysia, so janganla cikai sangat.

Ketiga, aku tak tahu le kenapala semalam diorang tak tunjuk episod baru, tapi tunjuk the 1st episode. Herm... Kenapa ek? Yang pasti dengan melihat diorang ni beri aku semangat untuk berubah (huhuh I do hope it's not main cakap jer this time!!!) Healty life, healty body, healthy food, healthy relationship, healty friendship... wuhuuuu banyaknya.... Cant wait for next week episode!

Oh ya, aku ingat lagi masa aku kerja MiTV (4-5 years back?!!), ada sorang member aku tanya apa lagi reality show yang patut boleh di terbitkan... (GG and Jess did you guys remember this?!!) Guess what?!! Aku suggestkan same idea dengan Biggest Loser ni! Sebijik! Sayangnya orang US dah terbitkan dulu & now kita tiru jek...

Comments

Popular Posts