Trip 2011 - Singapore Pt 4

Apa yang ko megarut ni joyah... pergi trip 2 hari 1 malam jer ... dah sampai Part 4... menceceh je la dia ni... sebenarnya mengatalkan nak tulis panjang-panjang?!!

Ok pulang ke hotel, mandi- manda... and get ready for dinner! Last month my fren ni dah turun Singapore untuk tengok concert  dengan hubby dia. So bila dia balik Malaysia, if I'm not mistaken kat dalam Twitter dia ada tulis how delicious this pau telur asin. Jadi sebab dah terliur-liur dengan cerita kesedapan pau telur asin itu . this time kami di bawa makan di tempat yang sama.

Nama kedai Enak-enak (tak pasti 2 kali enak or sekali je... yang pasti perkataan Enak tu memang betul) at Simpang Bedok. Kedai tu macam deretan kedai , macam food court pun ada. Ramai betul orang malam tu, erm... menurut kata kawan yang bawak kami tu maybe sebab ada bola... Liverpool lawan apa tah...

So apa yang ada di Enak-enak?  They got all type of food. You name it, lamb chop. roti cana, dim sum, tomyam ?!! All in one house.

Mr.H malas nak fikir , so dia order nasi ayam je... boringggg... Saya budget nak makan dimsum je , tapi perut dah lapor tahap gaban, terus order nasi goreng seafood... Sedap sangat... I like.... Zach order dim sum... Nangis saya tengok, nampak sedap jugak, so apa lagi, nasi habis makan dim sum orang plak. LOL mana la I tak seksi gini.

Apa korang? Mana picture ?!!Sebab tu saya tak suka SLR camera... harap besar dan gabak... pastu nak tuko-tuko setting.. Ish malas mek... so idokla ada gambar-gambar itu yer... Mr.H Buat apa? haih.. dah tengok bola, jumpa pula mat-mat motor yang dia minat, jenuhla bercerita sakan kan...

Tengok tu, kusyuk or not la bercerita...  Macam ni la gambornya kalau mek yang snap... tak da makna nak adjust ampreture ke apa ke...

Zach with Murni her friend from Singapore. Kawan saya? Saya menyibuk and mengikut jek... LOL
Masa ni tak order lagi pau telur asin ni. Jenuh juga saya menunggu... bila bola habis saya tanya Zach... Dah order tapi budak tu lupa antor... bila pau tu dah sampai, comel je saya tengok. Memula takut jugak nak makan, almaklum telur asin... dah bayangkan betapa masinya pau itu masuk dalam tekak.

Tapi korang.... sedapnyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa................  Tak masin........... sedap sangat... lembut, moist, inti yang cair tak cair... sedap sangat korang.... (kat mesia ada ke?) Ada delivery  tak? Okla, nak berangan makan pau telur asin tu.... yum yum yum...

Sambung Pt 5 yer...

Mengiurkan tak inti pau telur asin tu... aduh lapor la plak

Girls in the house... Gambar saya? Herm... Mr.H busy borak pasal bola, motor, bola, motor dan bola balik...

Sambung Pt 5 yer...

Comments

Popular Posts