Busy

Wah... lama betul blog ni sunyi. Saya betul-betul tiada masa nak update apa-apa. Tak ada masa pun nak godeh-godeh lappy ni. Sejak tanggungjawab kat office tu bertambah, nak blog hoppin pun tak leh. Kalau dulu saya boleh curik tulang, buat bodoh baca blog orang lain... sekarang dah tak. 24 jam kerja, kerja dan kerja.

Last week baru jer abis handle Team Building untuk my office unit di Dusun Eco Resort. Alhamdulillah everything was smooth, tak ada yang cedera. Seronok hati bukan kepalang, maklumla dulu masa study je la harap nak masuk hutan ni. Saya suka aktiviti buat rakit, obstacle , tele-match (eleh bukan saya main pun sebab saya organizer) dan paling best jungle trekking. Indah, nyaman kurnian Tuhan.

Oh ya... jaga orang tua yang dah berkerja ni lagi susah dari masa student dedulo. Tak boleh salah cakap kang ada yang kecik hati. Tak boleh salah sikit. Adus... saya jenis yang selamba dan straight foward, jenuh jugakla saya nak meyusun tutur kata agar tiada yang berkecil hati.

Masa Team Building la, saya dapat tengok sifat sebenar member-meber office saya. The true colours. And one thing for sure, selepas pulang dari Team Building, keadaan di office bertambah ceria. Alhamdulillah...

Eh... ni blog saya, bukan blog office. Bukan main panjang saya menulis pasal Team Building. A week after that helping my uncle for his son and daughter birthday. I'm doing football DIY pinata. It was tiring but fun bila tengok betapa susahnya bebudak tu nak pecahkan pinata tu.

Jadi minggu puasa ini sahaja la saya agak free. Ini pun saya masih tercari langsir yang sesuai. FYI dah 3 tahun saya tak beli langsir. Rasa macam membazir, cuma tahun ni teringin sangat nak pakai langsir baru. Ni Mr.Hubby belum tahu lagi niat saya nak sofa baru, flat screen, and aircond. Aduhai... saya tahu semua tu membazir... cuma mengada-ngada nak gi survey kan...

Sebab buzy saya yang tahap melampau. Pergi kerja kul 8 malam balik kul 10 malam... saya rasa Mr.Hubby terabai sangat. Kesian buah hati saya. Tapi saya tahu dia seorang suami yang memahami. Memahami kenapa si isteri berusaha keras. Terima kasih sayang..

Tadi Mr.Hubby kata nak balik kampung naik bas minggu ni. Dah lama tak balik Penang. Yerla last balik bulan Mac aritu. Saya merengek-rengek nak ikut, tapi Mr.Hubby kata tak bagi. Dia suruh dok umah mengemas nak raya. (mcm besar sangat je umah ni, ciput je la... LOL), Mr.Hubby kata nanti balik raya jek. Alah... nak ikut jumpa Mama... nak sahur ice kacang pokok ceri, nak makan popia basah, nak beli lempeng pisang cicah sambal .... uwaaaaa pls pls pls boleh tak I ikut balik?





Comments

CuppyCakeMommy said…
i ni kalau hubby tak bagi ikut balik rumah MIL lagi i suka..ekekek...
Nk itot gak blik pnang..hehe..
Zach Reza said…
Eh dress biru macam kenal? Dah pakai ehhhh? Looks good, nasib baik! MIss you!
Marlia said…
cuppycakemommy : i suka suasana kampung... borin asyik dok bandar je.. jhehehe

honney : eh awak bukan sekolah ke?
Ermayum said…
i pun tak pernah tukar langsir :) nak gak but nanti nanti la byk lagi benda lain nak buat - kalu ikut nafsu bukan ja nak tukar isi rumah dgn rumah sekali i nak tukar eheheh

Popular Posts