Negative Aura + Muncung

Sebenarnya few days ago me and Mr.Hubby ada few argument. Argument yang buat saya bermuncung-muncung 2-3 hari. At first malas nak memblogkan pasal hal ini, tapi saya rasa saya perlu share. Kenapa saya bermuncung? Well... mana boleh cerita hal dalam kain kan...

Saya cepat naik darah tapi cepat gila cool (after 1 hour I can calm my self down). But not Mr.Hubby, hatinya lebih keras dari batu konkrit kalau berangin. Selepas 2-3 hari ber'argue" saya dah mula rindukan suami saya, dakapanya, leteranya, ciumannya dan kemanjaannya...

Saya ada seorang kawan yang hidupnya penuh dengan positive aura. Kalau boleh dia takmo dengar something negative, not about himself tapi pasal orang lain pun tak boleh. Bilangnya negative orang lain pun boleh buat dia jadi negative.. Huh? Relavantnya? So if you only wanna be there for the happy moment erm... boleh di panggil kawan ke? Sharing is caring right?

Alhamdulillah... hari ini semua baik seperti sediakala... Suami isterikan, sedangkan lidah pun lagi tergigit...
Note to Mr.Hubby : Sayang I'm sorry ok! Ni I minta maaf terang-terangan ni... I love you more than everything. Percayalah mulut I je notty, tapi hati I tak pernah mean it.... (isk bunyi mcm saya teruk je ni... xpala demi Mr.Hubby)

Saya teringat statement seorang lagi kawan saya. Masa ni dia tengah gaduh dengan BF dia. Reason? Flirting...

Kawan : Aku rasa bila kita dah dapat seseorang dan jatuh cinta kemudian dah kenal semuanya... tetiba kita jadi bosan dan boring. Kita mula mencari benda lain yang boleh menarik minat kita, something new yang boleh kita discover sedikit demi sedikit. Yang buat kita jadi adventurer... Masa ni, kita dah mula  lupakan  yang lama, kita lebih berikan tumpuan pada yang baru. Yang lama kita abaikan... Tapi tetiba kita akan rasa my old one was better...

Eh apa kena mengena topic negative aura, muncung dengan Mr.Hubby dengan statement kawan saya ni ek?


Comments

Ermayum said…
aura positive tu betul la but if org negative kita inputkan la or make it positive jgn la tinggalkan kawan kita kita tu kan :)
muncung2 tu biasa ego masing2 ja yg melambatkan damai :) but bila da bertahun2 malasla nak muncung ponat hehe
flirting is not good some man take it nothing but some women suka perasan sifat nya
kesimpulannya be positive jgn muncung and be truthful :)
CuppyCakeMommy said…
rasanya mmg semua macam tu kut..kita yg pompuan ni cepat marah n cepat cool..tapi yang si suami lambat marah,tapi bila marah ya allah susah gila nak baik balik
Marlia said…
ermayum : itu la kan
cuppycakemommy : betul!

Popular Posts