Salam Ramadhan

Hish.. lepas 4 hari baru nak wish salam Ramadhan kan... yang ado! Tapi saya ikhlas. Saya ada baca somehere, masa nak start Ramadhan ini la kita dah mula untuk bermaafan. Jadi pada semua yang mengenali saya,  jika ada terkasar bahasa, tersilap menulis atau terkecil hati , mohon maaf di pinta yek.




How was your fasting? Any interesting for iftar? Well... me and hubby memula puasa ingat nak independent. Selalunya saya akan menyibuk di rumah mak. Tapi tahun ini , ingatkan nak kelainan sedikit. 1st day was ok. Saya tidak memasak yer... mana mungkin sempat memasak, saya kan bekerja... sampai je rumah dah dekat pukul 7 malam. Maknanya Pasar Ramadhan saja la...

2nd day makan nasi ayam pula. Tapi dah start rasa boring le plak... Terfikir dalam diri, "Isk takkan nak membeli hari-hari. Dah la tak sedap sangat..." Masuk hari ke tiga, waktu lunch saya telefon mak.


Me : Mak buat apa
Mak : Potong lada... napa?
Me: Mak masak apa buka nanti...
Mak: Tak ada org nak buka pun, adik tuisyen, buka kat luar... mak dengan abah je... mak masak simple-simple je la
Me : erm.... (cian pulak dengar mak dengan abah buka berdua je)
Mak : Ko nak buka kat umah mak
Me: Kalau mak tak larat masak tak payah la... org beli lauk je nanti
Mak : Kalau nak buka mak masak paprik. Jangan ko tak datang pulak. (nada mak a bit excited)
Me: Ok!! (senyum kambing)

So sampai today, saya dengan Mr.Hubby buka umah mak. Seronok sikit berbuka ramai-ramai. Mak kata Abah happy dengar saya nak berbuka di rumahnya. Wah... bukan Abah saja, saya pun happy jugak! So menu for tommorow pun dah tertulis dalam kepala ni... heheheheh

Happy Ramadhan!!

Comments

Popular Posts