Baju Raya + Cotton Freak!

Dah beli baju raya? Tahun 2010  tahun cotton rasanya... Semua baju raya saya berunsur cotton. Terlalu freakkan cotton. I dont care what type of cotton ,  Japanese, Chinese, English or Pakistan cotton... yang penting  sejuk.

Saya punya herm.. jap  nak kira... Ada 2 helai  tailor salah jahit... English cotton plak tu. Minta kurung pahang, tapi bila siap kecik tang dada. Tailor tu fail buat baju kurung untuk orang  macam saya yang berdada bidang ni. Jadi saya sedekahkan je baju tu untuk adik sedara saya. Untungnya diorg dapat kain saya  yang mahal tu. Tailor baru? Herm.. idak la juga. She was my mom tailor masa kita orang duduk kat Johor. So dah lama tak tempah kat dia, so kira teringin le ni... tapi... sesia jek!

Lagi 3 helai,  saya jahit biasa, dah siap! Jahit biasa sebab senangla nanti nak pakai pergi office. Yeay! Satu boleh pakai masa buka pose kat office nanti. Ada kaler merah, pink and purple... Suka sangat, tapi tang kain silapla. Mak kata saya patut buat kain susun tepi, tapi saya pergi buat belah depan. Nampak gedoboh... Tailor tu kata, paha saya kecik , perut besar **opss**  so susah nak potong kain... **ni buat semangat saya nak kuruskan perut yang buncit ni, tapi takut lepas raya hancus bila tengok rendang dengan ketupat!**


pix form google . salah satu kain saya sebiji macam dalam gambar.

Erm.. ada lagi 2 helai yang sedang di jahit. Cotton gak... Hijau dengan cekelat! Tapi tailor kata tak leh siap sebelum raya.... Ni glamer sikit, satu dengan kerawang sulam and another one with manik... Tapi sayangnya tak leh le nak melaram di pagi raya nanti.. isk isk isk Padan muka saya jugak la sebab hantar last minute kan!

Ada lagi 3 helai... 2 helai saya beli semasa di Jakarta. Nak tempah dengan my tailor, tapi mak suruh tempah dekat tailor dia. Mak kata murah sikit. Yang ni saya nak jahit bebiasa gak... kang semua bermanik , lecehla nak basuh and nak jaga. saya ni agak malas untuk menjaga fabric! Lagi sehelai tu saya baru beli minggu lepas, tapi Mr.Hubby tak tahu *shyyyy** .  Kaler light purple.. saya ternampak masa cari lining untuk baju bridemaid saya... Tak tahan tengok colour, corak and kelembutan cotton tu... Pejam mata terus saya amik.

Bila mak tahu saya membeli kain cotton lagi. mak marah saya , alasan dia membazir. Jadi saya memberikan 3 alasan  yang agak bernas kepada mak

1)  kain ini last piece. sales tu bagi diskaun baik punya...  rugi tak amik la... **seriously true**
2) kaler kain ni sebiji dengan kain baju melayu Mr.Hubby  yang belum tempah tu... **saya ada belikan Mr.Hubby kain baju melayu tahun ni... tapi belum tempah yek...sampai skan. Alamatnya tahun ni pakai baju lama le jawabnya**
3) nanti boleh pakai sepasang dengan Mr.Hubby masa Raya Haji!

LOL  alasan yang agak kukuh dan boleh di terima oleh Mak!!! Yahoooo **aik dah kahwin patutnya suami yang kena approvekan?!!**

Gambar? Nanti bila dah pakai saya tunjuk.. **ko ingat baju raya ko tu cantik ke??!! hahahah**  Eh you guys dah siap ke baju raya? Ke beli je? Kalaula badan saya size yang normal, saya confirm pergi tunjuk je kat kedai dari menempah-nempah ni!

Okla... dah pujuk Mr.Hubby nak gi Ikea. 4.18pm now, and it's Saturday and I'm at office. Okla.. better make a move now!

Comments

Ermayum said…
byk helai ny abaju raya :) saya pun d siap last piece kat tailor gak

Popular Posts