Christmas 2010 at Penang!

After 3 months baru nak post. Basi pun basila. Nak post jugak. Karang kalau dah burn, jawabnya all the picas ni duduk je la dalam Cd tu.

Family belah my FIL memang dah plan nak gi Penang. Kebetulan my inlaws tinggal kat Butterworth, so tak payahla depa susah-susah dok nak sewa hotelkan. Lagipun during festive season ni, pepaham jela rates hotel-hotel ni.

It was unplanned. Tahun lepas Mr.H working schedule tak menentu. Ikut suka Mr.Boss dia. Kebetulan, Mr.Boss baik, so Mr.H dapat pulang.Itu pun my MIL x tahu, kekonon surprise. (erm... rasanya memang surprise pun)

So dah sampai Butterworth apa lagi plannya? Gi Penang, beli asam , gi makan adn jalan-jalan kat Feringghi Night Market la!Kalau ke Penang, kami suka naik Feri. Best wooo... Alasan kenapa suka? Herm... sebab suka kot.

Mr.H tengah buat bayaran. Jangan tanya berapa, x ingat.

Cantikan?!

Ni semua cousins! Oh... yang sebelah saya tu my sweet MIL


Agaknya beli kat seberang much more cheaper from the island kan?!!
Jalan yang saya lalu untuk ke tempat beli asam tu. Sumpah tak ingat nama tempat tu. Mr.H dah titon so tak leh tanyala. Sepanjang saya kenal Mr.H a.k.a anak jati Butterworth ni, tak pernah saya di bawa ke sini untuk beli asam. Alasannya mahal. Selalu kat Stesyen Bas Butterworth tu saya beli untuk di jadikan buah tangan di KL.  Rerupanya saya tertipu! Asam lebih murah dan banyak pilihan. Bukan itu saja, I  so inlove with the scenery. The buildings, the people, the smell, owh... mostly evertyhing about it!

Pasar saya beli asam kat dengan pintu gerbang ni la.

Called us Lia! Our nickname just the same!

Warung mamu ni seberang pasar tu. Kat simpang, tak silap sebelah Balai Polis. OMG karipap Sardin and ayam dia marvelous! Walaupun RM1 sebiji tapi berbaloi. Alamak , ni yang buat nak balik kampung ni.

Oh Asam! Abah saya suka buah kabung. Me too! Anda?

Muncung? Kenapa? Meh nak cerita sikit. Saya nak tangkap gambar kat pintu yang cantik kat belakang saya tu. Nampak tak? So saya nak lintas jalan. Tapi tahap kemalasan Mr.H " Tak payah lintas, kat sini pun nampak, uish... cantiknya senyum sikit..." Yang adokan? Akan ku repeat untuk tangkap gambar di pintu itu nanti.

Kalau tak ke Padang Kota tak sah. Kata dah sampai Penang kan. Adoi... makanan semua menyelerakan. Tengok gambor jela. Ni pun malas nak upload semua gambar makanan. Adala 9 pinggang. Kang lapo plak asyik tengok pixx food.  Kedai pilihan adalah Gani Famous Pasembor. Kalau tak silap cerita anak mami yang mana satu tah yang guna kedai mamu Gani ni. Signboard dia kaler ijo. If you guys masuk from entrace kedai mamu ni on your left side. Ada pix signboad kedai mamu Gani ni, tapi dah tersilap upload la... **mode malas nak upload balik**

Ni kat Ferringhi Night Market. Mr.H boringla tu tak snap pixx bebanyak. Dia bukan suka jalan-jalan pasar malam ni. Katanya panas, ramai orang. Eleh... kalau dapat barang yang dia suka, panas pun jadi sejuk!

Ok, makan sebelum tidur. Rasanya dah pukul 12 ke 1 pagi ni. Tapi lapor punya pasal, ngap jugak la. Lapor sebab mengharungi jam dekat 2 jam... Hish... Semua salah Mr.H nak sangat naik feri. Untuk naik feri malam tu Q tak hingat. Setengah jam Q,  yang jalan 2-3 roda jek.

Last-last amik option naik jambatan. Mr.H dah kalut, dia kata jauh naik jambatan dari Terminal Ferry ni, tapi rerupanya dah ada highway baru dar jambatan ke Terminal Ferry tu. Mr.H tak tahu tentang kewujudan highway ni. Tak jam langsung. Apalagi, Mr.H kesayangan hamba ni jadi bahan la during our supper tu. 2 jam woooo... keta tak bergerak. berbirat punggung makcik!

Comments

Popular Posts