The Proposal


Again today me & hubby went to 1(U) sebab nak bawak Adam gi servis. Dah dekat 6 bulan rasanya Adam tak di servis. Kenapa? Well.. previously tempat kerja dekat je so Hubby just sent me with Sara jek. Adam hanya keluar during weekend. So this month, hari-hari Adam keluar, jadi... kena la bawa gi klinik a.k.a workshop untuk di servis.

So early morning around 10.30 am dah kuar... Both of us skang ni suka keluar pagi sebab senang nak dapat parking. Both of us tak suka cari parking... leceh plus buang masa.

Had breakfast at Nyonya Colours & watched The Proposal movie with priced RM16 for both of us. Itula yang best tengok movie befor 12pm , murah! (hey RM4 diskaun tu aku buat bayar parking ok! LOL)

So The Proposal, me & hubby love it! So much...

Aku suka cerita yang meyedarkan manusia betapa pentingnya hidup bekeluarga dari bekerja sampai nak mati tapi rugi in life sense! Mungkin kaya dengan wang ringgit tapi kurang kasih sayang yang bermakna you still useless!!!

Sifat kekeluargaan dalam movie ni, menyedarkan aku ,kita memang memerlukan ibu, ayah, nenek,sedara dan kawan-kawan dalam hidup kita. Mereka inila yang membuatkan hidup kita lebih berpelangi.

Scene nenek dia alter baju pengantin, then gave Margerate family necklace make me cried. "Memang tabiat nenek bagi barang untuk cucu supaya lebih gembira kelak" Lebih kurang mcm tu... Aku teringat kat arwah Atok.... Arwah memang tak pernah kedekut langsung, selalu bantu cucu-cucu dia.... Al-fatihah buat arwah Atok.


Love the suit so much! Bila la aku leh pakai macam ni... Office attire yang decent but look esklusif!

Comments

NeenaAnuar said…
wohh.. ko dah tengok yek citer nie.. Best yek?? rasa2 cam nak tengok gak lar.. huhuhu..
Marlia said…
neena: banyak? k lagi banyak ler... aku tak tgk transfomer mahupun ice age... uwaaa

Popular Posts