Aku Dah Kena Dah Jugak !!

Ni 1st time sejak aku memasuki dunia blog ni aku di tag!Sapa tag aku... Well nama aweks ni Neena... Dia nih kawan aku masa sejak Form 4 kat sekolah kat Ampang ni, sama-sama main netball! Kalau nak ceritakan panjang, masa sekolah rasa macam tak ngam. Yer ke Neena? Tapi bila aku baca & follow blog dier ni, rasa macam kenal lama sangat & mcm best! (wah syiok sendiri ke?) Itula yang aku suka pasal blogging nih gak... Kenal untuk di cintai! (cewah!) Title post tagging ni "SAPA YG KENE?" So aku pun dgn excitednya nak menjawab le ni kan walaupun aku dah lebih seminggu di tag. Bukan takmo buat cecepat tapi entahla takda jawapan untuk soalan itu. So here goes d'answer

AKU GEMBIRA BILA: 1) Bila tengok muka Mr. Hubby. Walaupun kadang-kadang kena marah tapi tak kesah asalkan dia sentiasa di sisi.Sifat kontra between Me & him buat aku bertambah Happy sebab he do fullfill me!

2)Bila dapat buat mak & Abah happy! plus my siblings ! Untuk mak & abah tak ternilai jasa diorang kat aku yang nakal ni. Diorang cukup tabah hadapi kerenah anak dara (ops dah jadi bini org dah nih ) yang sulung nih . For my siblings.. hey they are my siblings so what did you guys expect?!

3) Meeting all my BFF , seeing them happy make me happy! (Aku tak leh kalau diorang nih susah hati, kang dengan aku2 emo!)

4) Travel of course!
COPY AWARD UTK DILETAKKAN DI BLOG ANDA:

Aku selalu tgk org main tag2 ni.. tapi tak pernah la pulak di tag, Thanks Neena!! Muahsssss ( cewah macam dapat emas kan! punya excited giler !) P/s: camner nak letak kat sebelah nih? awat tak jadi plak java/html aku ni

NYATAKAN 6 FAKTA MENARIK TENTANG PEMBERI AWARD INI: Alamak aku dah ceritakan kat atas, tak apa aku ulang balik je la...

1)Aku suka tengok dia dengan hubby dia , romantik, selalu pakai baju sepasang!

2) I really don't know she's mix! Sampai aku baca blog dia!

3) Love the hair, kalau la rambut aku camtu tak yah aku asyik nak buat rebonding jek!

4) Based on the blog, she loves travel yang mana aku amat seronok sebab dapat memberi aku info2 yang sepatutnya!

5) Camera! She loves camera! Mana aku tau... Pls read her blog... mesti gambor dia dan asyik2 dia ( memangla kan sebab blog dia) tapi mainly muka dia banyak ler posing sendiri! Ahaks...

6) She & her hubby no need photograper to take their pix! Diorang leh posing & pose sendiri & hasilnya BEST! Aku tengah pujuk hubby posing ni.. so senang la tak adala asyik muka aku sorang jek kan ( Neena setiap kali ko post gambo ko dgn hubby aku mesti suruh hubby aku baca , supaya dia leh teruja macam aku muhahahaha)
SETIAP BLOGGER MESTI MENYATAKAN 9 FAKTA / HOBI DIRI SENDIRI: 1) Travel... Suka gile... aku nih minah adventure & aku suka pulau.So aku teringin gile water rafting, panjat gunung kinabalu,diving & others (cuma semua ni makan duit gak kan!). Pulau pulak last aku gi Pulau Redang 2007 (masa ni aku jumpaa Neena dgn family dia! at the same resort!) Lepas tu paling koman pun Penang , Batu Feringgi ( sebab mentua aku tinggal Butterworth, so hubby selalu amik hati aku bawa la bini dia yang comel ni berehat satu hari kat hotel!) . Tahun ni aku ingat nak gi Cameron, dulu pergi masa kecik2 jek. Hobby aku ni di pupuk oleh Abah, abah rajin bawa kita org travel , masa tu umur aku 9 ke 10 tahun Abah bawa kita orang tour satu Semenanjung! ( macam salah arr aku eja nih )

2) Blog! Aku suka menulis sejak kecik. Well the story how I began to blog kat
sini

3) Aku ni penyayang tahap gila babas! Aku tak suka dendam, tapi kalau aku dah benci orang tuh jawabnya memang aku malas nak layan la kan... Tahap sayang aku... isk camner ek? Kalau family member & Mr. Hubby of coursela kan... Well biar aku bagi contoh my friend, aku tak suka tengok kawan2 aku sedih sebab aku aku tak suka la! Aku akan tolong sedaya yang mampu.. Lepas tu aku nih pemaaf... walaupun aku benci, tapi isk susahla nak cakap! Not only that if I wanna say something aku kena fikir dulu takut orang kecik hati.Tapi adakah orang lain tu fikir dulu bila nak cakap dengan aku?!!! ( hampehla jawabnya kan!)

4)Gifter! Boleh ke aku klasifikasikan diri aku camni? Herm..Aku suka bila aku bagi hadiah dengan orang2 yang aku sayang... Macam kalau hubby, dia mesti tersengih... Mentua aku their faces macam glowing walaupun benda tu apalah sangatkan... Kalau Abah plak, dapat belanja dia teh tarik or belikan dia biskut sugee or temankan dia during weekend tu wah sampai ke telinga senyumnya. Mak , cukupla sekadar aku menemani dia seketika di dapur ke, itu sudah cukup buat mak Happy! Aku suka present gak kat my niece, sepupu aku yg kecik2 tu & anak-anak my buddy.Walaupun sekeping cokelat, budak2 tak pernah menipukan... Muka diorang comel bila dapat hadiah! Tapi bila tak suka, kalau tang bebudak ni memang tak cover kan , masa tu gak leh tau! Entahlah hakikatnya, walaupun sekecil-kecil pemberian aku dapat mengembirakan orang lain itu cukup memadai bagi aku!

5) Aku suka kasut! Kalau kat cafe ke, shopping complex ke aku akan tengok kasut orang dulu ! Then I'll make my own guess kasut tu brand apa, beli kat mana.... Selalunya Mr.Hubby jadi mangsa kenapa?

Contohnya tengah jenjalan aku terpadang kasut org yang aku suka

Me : Bie! tengok kasut dia cantikkan!
Hubby : Ha.. cantik (dia dah faham benor peel bini dia so jawab nak tak nak)
Me : Brand *** ek? Jom kita gi tengok!

LOL, nak tak nak kena fullfillkan permintaan aku la kan... Cuma kadang-kadang nak beli sayang duit la kan.. macam heels aku bukan boleh pakai sangat sakit tumit. Tapi bila tengok orang pakai nak pakai! So skang ni aku berniat nak kumpul flats yang cantik2 je...

6) Aku suka tolong my family, buddy walaupun kadang-kadang menyusahkan diri aku sendiri. Tapi yang penting aku tak pernah komplen because I really love them & want them to be happy!Aku rasa fakta nih tak menarik sekaligus menyatakan kelemahan aku ni!

7)Macam mana aku belajar memandu?!!! (untuk membuktikan aku pantang di cabar!) Dulu masa belajar aku amik lesen motor je sebab senang nak ulang alik kuliah & itu je yang mampukan. So my ex minta break-off dengan aku reason aku tak leh drive kereta & dia boring! Ada ke patut?!!! The next day aku terus daftar memandu kereta, to proved hey! I can do it cuma tak nak jek!!! Stupid!!! ( Bie... yang penting you yang untung kan balik kampung I drive ahaks!)

8) I love reading! Dengan memabaca aku rasa kita leh dapat banyak ilmu pengetahuan.Tapi tu dulu... Skang ni bukan takmo membaca cuma tak ada masa.Nak baca paper pun no time.Itu yang kekadang when people talked about something I'll lost! So I moved to reading blog instead book!Hopefully it will help! Aku bercita-cita if I moved to my own house I will have my own mini library!

)Gila tangkap gambor, cuma photographer je tak larat nak tangkap pix aku! Nampaknya kenala aku tangkap gambar sendiri. Aku sedih bila my compac camera rosak! Sebab SLR tu besar bangat, nak tangkap sendiri pun susah betul tangan aku nak mengadjustnya! How I wish for new digital cam!

ANDA PERLU MEMILIH 10 PENERIMA AWARD SETERUSNYA & DESCRIBE TENTANG MEREKA:
LOL! Bab ni yang aku kureng! Leh tengok follower blog nih tak sampai 10 orang dan apatah lagi member aku yang berblog... Neena tu nasib baik terjumpa dalam net if not hampeh
Deqna pun aku kenal melalui blog Neena (diorang nih BFF) . Tapi dedua dah di tag... Other blogger? mostly aku jadi silent reader diorang je... So kalau aku tag diorang mcm siot je aku rasa diri aku ni kan! So at this moment aku cuma ada 2-3 orang je dalam kepala orang aku ni....

Zach : My bff yang memberi inspirasi berblog nih

Mak Usu : Makcik aku nih jual tudung je blog dia ni.. so dia nak buat ke tag ni? herm....

Medelin : Aku kenal minah nih masa aku kerja kat EP, aku tau she's one of the blogger. Tapi pelik aku , aku bagi diamy blog name tapi dia punya.... minah nih pemalu bangat deh! Dear if you read this harap maklum anda di tag yer! muhhahahaha
Eleza : Hanya kenal gadis kecil nih melalui alam maya jek! Knowing her because of Akim AF7.... Based on her blog si gadis comel ni memang selalu di tag!
END

Comments

NeenaAnuar said…
Eh Liea... aku tak comment lagi ker kat entry ko yg nie.. rasa2 cam dah buat comment.. tak per lar.. aku comment lagi... hehehe...

first of all.. TQ so much coz buat tag dari aku niee... and u are most welcome dear!! Luv u too and Muaaacchhh!! :D

hahaha.. time sekolah kite semua masih lagi tak cukup matang Liea.... pasal tu rasa cam tak ngamm jer kannn... but btw, aku nak tanyer ko.. camnere ko boleh jumpa blog aku yek?? kecik tol dunia nie kann.. hehehe.. but ok lar.. happy to meet u here!

lawak lar ko Liea.. leh lak selalu tunjuk kat hubby ko yer camner kiteorg dok berposing... hehehe... malu seehh!! tak per... harus ku nantikan kemunculan mu bersama mr. hubby! :D

Popular Posts