Bangang & Bengang !

Today morning, aku tak gi kerja, because I'm still bleeding & still I have the cramp. Today is the 12th day & the blood still like I'm having my period during my 1st or 2nd day. So went to usual clinic, asking for the GL for me to go to hospital.Sadly bila aku sampai hospital private ni, showing insurance card that provided by company & statment yang aku dapat .

Org sepital : Akak nak masuk wad ke?
Me: Nak jumpa doktor dulu la
Org sepital : Tapi kad akak ni kalau akak masuk sepital jek, kalau tak masuk akak kena bayarsendiri.
Me: Apa? Bayar sendiri?!! Aik company dulu husband saya yang outpatient kat sini still company bayar
Ors sepital : Itu company lain kak?!!

Aku dah frust, amik surat terus keluar. Korang mesti terfikir "takkan minah ni tak tahu company dia provide apa... ?!!" Well for your info, 1st day aku masuk kerja dah terus masuk office, no briefing pasal company, no intro , no nothing! Terus ajar kerja apa aku buat... 2nd day dah balik kul 9 malam. Fikirla sendiri... Ni kompeni outsource anak syarikat sebuah bank bukan bank malaysia di malaysia. (padahal kompeni lama aku dulu pun outsource gak!).


Yang buat aku lagi hangin satu badan!!! Lepas kuar sepital tu aku call supervisor aku tell the whole story

my supervisor : la, ko tak tahu ke? company memang tak cover outpatient!
me : nope no briefing given about that!
mu supervisor : SO KUL BAPER KO MASUK OFFICE KE TAK ARI NI?
me(dgn sentap): entah , aku nak gi hospital dulu. tapi aku dah call mr.manager!

Damn! aku terus SENTAP ok! Ko ni pompuan! Ko tau aku sakit apa? Ko tau aku belum cek hospital? Is that the genuine question yang ko kena tanya aku? Tak boleh ke bahasa ko tu berbudi atau menyedapkan hati sikit?!!! I know lot of work, still?!!! You're human?!! Patutla semua orang tak leh kerja dengan ko! Cuma aku je!!!Sebab tahap kesabaran dan buat bodoh aku pada kau agak tinggi for time being!

Tapi aku puji Mr.Manager, lepas aku sms dia, he terus give me a call & inform dia pun tak tahu company tak cover outpatient.... Not even asking bila aku masuk office... Sejuk sikit hati aku. Patutla ko jadi Mr.Manager, you know how to interact with your staff!

So, lepas aku hang up terus I call my mom , teman aku gi HKL. Thinking of HUKM but Mak cakap, HUKM tak ramai doktor.Arwah Atok dulu kes emergency, pergi pagi, petang baru masuk wad. So aku ikut jela cakap mak aku...Lebih Afdal!

Comments

Popular Posts