Cerita HKL Plak!

So, going back home, pick my mom went to HKL. Parking dia , isk susah betul! Dekat setengah jam aku pusing baru dapat parking. Then pergi register, tunggu la doktor. Dalam 30 minit ke 45 minit then masuk bilik. As usual only question pop out from Pn.Doktor. Suddenly bila tanya salah silah diri leh plak tanya aku soalan lain.

Pn.Doktor :You planning tak nak anak ke after 3 yrs married?
Me : Tak pernah rancang apa2, tak ada rezeki lagi je

Pn.Doktor:Tak pernah nak gi check-up?
Me: Ada terfikir, tapi rasa macam belum masanya lagi

Pn.Doktor:Memang nak terus camni ke?
Me: Takla, siapa yang tak nak anak doktor?
Isk dalam hati aku, Pn.Doktor ni ke situ plak, hal period aku ni camner?

Pn.Doktor: Every month macam ni ke?
Me: Nope, 1st time ever itu yang saya worried. I do count my circle doc.

Pn.Doktor: Pasal preggy lepas masalah yang ni selesai, bincang dengan suami, then both of come here again, then I will refer you guys.

Aku hanya menganguk jek. Then Pn.Doktor sambung lagi.
Pn.Doktor: Awak ni stress... Anything happen kat rumah ke, office ke?or else you gain or lose weight massively...

Me: Setahu saya tak ada, tapi kalau office .... (aku terdiam, dalam hati fikir I'm happy with everything, kalau pasal Bank BSN tu, itu sebelum puasa lagi, masa Ramadhan ok je period aku ni, tapi kalau hall office, herm.... kalau korang selalu baca blog aku, korang paham la kan, malas aku nak tulis bebanyak. Kalau pasal berat badan itu idaklah gamaknya!!!)
Pn.Doktor : Takapa, jangan fikir banyak sangat, you think to much I think... Pergi amik darah , go to lab then come here back.

Aku terus gi amik darah, tapi dalam kepala otak aku berpinar gak memikirkan apa yang Pn.Doktor kata pasal stress tu. Masa amik darah satu lagi masalah. Darah aku kat bahagian belakang siku tu tak mo kuar le plak, dah kena amik kat pergelangan tangan. Sakit yang amat. Macam nak nangis. Aku tak tengok langsung masa mamat tu cucuk jarum .

Kena tunggu result kat lab pun lama gak. Tawakal je la aku masuk hospital ni sebab macam 2 kes aku dengar pasal H1N1, Kalau aku tak sakit, memang aku takkan hampir dengan hospital ni. Dapat result, jumpa Pn.Doktor, dia kata aku memang hilang darah sikit, dia bagi ubat untuk stop cramp, stop bleeding & hormon pil. Also MC untuk aku berehat kat umah.

Nasib baik mak ada. Mr.Hubby bukan tak mo teman tapi dia pun berkerja kan... So dalam kul 2 tu aku bawa mak lunch. Cian dia ikut aku ke hulu ke hilir dalam sepital tu. Risau gak aku bawa mak tu, yerla takut kang dia terjangkit apa2 kan... Nauzubillah....

I do hope my bleed will stop. Malas nak asyik MC je, kerja berlambak2. Kalau balik office tak ada kerja tak apa, ni if one day tak buat makin bertimbun2! See, macam mana aku tak stress? I'm sick and yet still think about work?!!!

Comments

NeenaAnuar said…
Liea... sorry to hear about your health...

Aku doakan ko cepat sembuh.. don't think about work!! coz ur life is more important than anything else!

Kalau about hospital kerajaan nie aku memang malas dah nak ckp apa... memang speachless lah! went thru hell with my late mom..

anyway.. kalau boleh better ko refer pada pakar sakit puan ok.. to get a better opinion.. u better take care dear!! *HUGS*
Marlia said…
neena : herm itula , aku dah fikir memang kena jumpa gak dalam this week. Thanks dear!

Popular Posts