Papadom...

Last Tuesday aku MC, sebab nak operate & Mr.Marc asyik bagi masalah, we went to 1(U)... Dengan terpaksa , Mr.Marc terpaksa ditukar kerana sering mendatangkan masalah. Tukar dengan sapa? Nanti cerita ye...

Entry kali ni aku nak cerita pasal movie yang kita orang tengok that day. Mr.Hubby melayan kerenah aku the whole day sebab kesian nanti lepas operation I kena quarantine maybe 2 weeks to 3 weeks! So apa lagi, aku choose Papadom la sebab aku minat giler dengan Afdlin Shauki

Masa beli tiket memang kelakar, kita orang ingat show kul 4pm, rerupanya show at 4.40pm. Yang buat konpius show kul 4pm tu rerupanya cerita Pandorum!Patutla budak tiket tu tanya 2-3 kali ...

Budak Tiket : Papadom kul 4? (dengan muka pelik)
Me : Ha la.. tu yang paling awal kan?
Budak Tiket : Kul 4? Jap ek kak saya cek balik...
Me: Tu tulis kat TV atas tu... (masa ni aku dah perasan alamak tu Pandorum la bukan Papadom!)
Budak Tiket : Kak paling awal 4.40pm..
Me: Ha, okla tu bagi 2. (terus gelak2 dengan Mr.Hubby)

Benda simple macam tu pun kita orang tersalah pandang mana tak gelak.

Review? I love it so much! Aku tak paham kenapa ada sesetengah orang Melayu kita ni tak nak sokong langsung industri perfileman di Malaysia ni. Statement yang aku tak leh terima

" Alah raya nanti kuar TV, lagipun aku tak tengok filem Melayu la...!"

Isk... Kalau kita tak leh tolong bangsa kita sendiri sampai bebila industri kita ni tak maju!

Berbalik kepada review saya tadi... Kasih seorang bapa memang susah kita nak lihat atau nilai... Kalau tengok movie ni kita leh fikir sendiri betapa susahnya parents kita nak jaga kita dari baby sampai dah kawin dan beranak pinak ni. Some of us not apperciate our parents at all. Tu yang buat aku sedih tu...


Adat manusia kan... bila dah kehilangan, baru tau rasa... baru belajar untuk memahami...

Plot2 dalam movie ni spontan! At 1 scene you will laugh like hell but 1 minute after that you will cry! (Bie I nampak U pun nangis!) Watching it buat kita sedar how tiny diri kita tanpa kasih sayang insan bernama PARENTS!

Kehidupan di universiti yang dilakar oleh Afdlin dalam movie tu, sedikit sebanyak ada kebenaranya. Jangan kita ingat lelaki gagah, macho & tough di Uni tu memang bebetul hebat! Dan lelaki lemah lembut tu gay... (kalau korang tengok scene Hisyam after training ragbi di padang, then you know!)

Kehidupan repeat paper... Bergaduh pasal lelaki... Senior & Freshie bertekak... Buat assigment berdua tapi tetiba jadi project sengsorang... Everything was real life yang di plotkan di filem. Tapi part minah poyo ada geng tu aku tak tahu ler plak kan... Sebab aku dedulu dengan kengkawan tak perasan le plak benda2 poyo tu... LOL

Aku rasa paparan Papa Dom betapa kasih dan sayang akan his only girl pun betul, cuma kadang-kadang lelaki ni ego! Tak nak tunjuk secara luaran...

Abah banyak bagi aku peluang dalam hidup ini. Banyak beri aku ruang untuk belajar dari setiap kesilapan yang aku buat dalam menempuh kehidupan ni. Mak? LOL She still caring & protactive until now! Walaupun kita orang ni neigbour, if me & Mr.Hubby balik lewat mesti dia tepon tanya kat mana. How do I live without both of them?!! opss including you Mr.Hubby!

P/S : Mr.Hubby dah confirm akan belikan aku original DVD movie Papadom ni. Yeay!

Comments

Popular Posts