Lunch + Kemarau

Semenjak kemarau ni, aku dah tak keluar lunch dengan my dearie friends Roy + Ajaq. Bukan aku tak mo, cuma aku tak tahan dengan condition kepanasan + simptom-simptom Lucrin yang ada pada diri aku. Aku dah cuba sekali tu, masya-allah peluh macam mandi, malu aku dgn org yang lalu lalang tu.


 **pixx taken from Google pix

Previously I don't mind not taking breakfast, terus lunch jek! Situasi ituasi sekarang ini sungguh tidak membenarkan. For time being , keputusan yang aku buat adalah taking heavy breakfast, no lunch and dinner dengan Mr.Hubby.

Kemarau oh kemarau. Pusat Kajicuaca kata adalah perubahan yang normal during February and Mac. Betul ke? Atau cuma nak cover kerja-kerja keji orang yang menebang pokok, buang sampah sesuka hati atau membakar secara terbuka.



Aku bebetul tak paham kenapa la tanah bukit yang cantik-cantik dan mengindahkan pemandagan itu di tarah untuk buat pembangunan. Pembangunan yang hanya menguntung pihak-pihak tertentu dan semestinya pihak-pihak yang banyak duit! Jadi walaupun kemarau

1)cuaca panas tidak ada masalah pada mereka ini sebab diorang boleh pasang air-cond 24 jam (yang menyebabkan kemarau juga bukan?!!)

2) penyakit juga bukan satu masalah bagi mereka yang senang ini sebab pergi je hospital swasta and walla... terus dapt servis yang cun!

Contoh paling dekat tempat parking A ke B yang sebelah bukit  kat TPM Bukit Jalil tu, tengah hebat di ratakan. Habis habuk tanah merah berterbangan ke kereta yang menyebabkan berabuk badan kereta yang parking di area tu. Pemandangan hijau dah berukar MERAH!!! Dasyat sekali kepentingan pembangunan tapi fikirkan kesakitan yang menimpa bumi kita.. (isk lain macam plak bentri kali ni!)

Papepun panas panas bertambah panas (baca dgn nada lagu Ifa Raziah kekekek). Sorry yek sahabat-sahabt tersayang kalau aku tak lunch!! I can't stand it la for now... Terima Kasih kerana memahami.

Comments

CuppyCakeMommy said…
betul..me olso dont like cuaca panas..pening kepala..salam kenal ye
Marlia said…
CuppyCakeMommy : Salamz :) itu le... memang pun!

Popular Posts