My wish kucing a.k.a Cat

Ari ni walaupun holiday, aku tetap berkerja. Al maklumla serve Singapore punya hub kan. Sebenarnya dah seminggu aku mencari kucing . I'm a cat lover.My first cat masa study dulu, bela kat dalam bilik hostel. Aku amik dia kat one of the Vet Clinic at Serdang. Yang bagusnya she was mix persian and FOC. Tapi skang ni Milly dah kat Heaven....

Sekarang ni pun rumah aku ada 3 ekor kucing. Tapi tu mak punya la. Nanti aku kenalkan kat korang.
So esok aku ingat nak gi SPCA looking for cats. Nak beli pun ada gak tapi mahal le plak aku tengok. BAru beli... belum makanan, sand, vitamin and their toys. Tu semua pentin tu ....

Aku dah pueh mencari kat internet. Tapi masih belum ketemu. So my wish cat  macam kat bawah ni American Curl... tengok telinga diorang comel kan?!!


Or maybe yang bawah ni?Kucing  British Shorthair... Gebunya.... Kaler biru kelabu ... Geram betulla!
**pix taken from here

Atau Kucing Bengal / Bengal Cat? Corak badanya indah sekali

Hakikatnya harga mereka ni ada yang mencecah ribuan ringgit. Mr.Hubby mengeleng kepala, statement aku dapat dari Mr.Hubby "Ribu-ribu you beli cat tu baik kita bela anak angkat sayang... " Alamak?!! Itu lain cerita la...

Agak-agak ada tak yang nak jual kat aku less than RM300.00.(limit given by Mr.Hubby RM200 jek aku pepandai tambah kekeke) Isk kalau ada yang offer confirm aku amik dan jaga bagai menatang minyak yang penuh.

Eh korang jangan salah sangka plak cakap aku memilih kucing untuk di jaga.. Like I write before my mom dah ada 3 ekor kucing, Burmese, mix persian and  domesctic short hair (Kucing kampung le tu) kekekekke . So now ni aku nak memenuhi koleksi family kita orangla, cari kucing jenis lelain plak.

Itu semua adalah my dream cat, yang aku  wish come true! Amin!

Comments

NeenaAnuar said…
tu ar.. memang mahal giler kan sekor kucing.. aku suke gak nak beli kuching tapiii aku ade bad sinus lar.. s0 susah nak bela.. :(
Marlia said…
heeheheh kalau ada sinus baik tak yah dear... kang buat naya ko je nanti...

Popular Posts