Sister Chat

Malam semalam I can't sleep. So aku godeh-godeh la FB. Tetiba ternampak Angah online. Terus la berborak kan. Rindu bangat sama my lovely sister ni.

Now ni Angah dah advance, going to purchase a house there. Alhamdulillah aku doakan yang terbaik untuk my only sister in the world. Banyak yang aku tertarik dengan our conversation atau lebih mudah yang membuka my eyes widely tentang kehidupan.

Dulu before married Angah was a branded person. But not now. Lot of changes I can see. Angah kata yang penting simpan duit, cari harta untuk kehidupan yang akan mendatang. Masa muda ni bukan untuk berehat tapi untuk berusaha dan terus berusaha untuk masa tua kita. Kalau sekarang kita mengeluh penat atau putus asa, apa bekalan untuk hari tua nanti?

No doubt for those yang kerja kerajaan, they will get thei pension to survive, but for those yang muda belaka ni? Nak harap duit insurance? Still need to work hard untuk pay for the insurance tu kan?

I'm a handbag and shoes person. Kalau korang perasan dulu ada widget window shop, but now aku dah delete. Frankly speaking ianya adalah  untuk aku browsing dan cuci mata all the new stuff ! Tapi now ni aku rasa benda ni dah tak perlu, I've to save!! (isk macam tipu jek, kekadang aku tgk gak kalau ada Coach sales!).Hey I'm still their followers!

Banyak benda yang kita perlu kejar untuk senang. Bukan senang nak senang kan. Semua bermula dari bawah. Is 30 years old to late? I hope not...

Angah banyak aspire aku untuk terus maju. It's never late to start.Berborak dengan Angah buat aku hilang all the stress yang belenggu diri ini. Sesungguhnya ia begitu menenangkan. I love you sis, thanks!


**pix taken from Google Image (lupa la nama web dia)

P/s : Hey saving, saving gak, vacation perlu every year as our rewards!

Comments

NeenaAnuar said…
agreed! especially your p/s quote! ahakss!!

Popular Posts