Cerita Mak!

Watching Gugu Gaga Erra today make me want a write about this...
Dulu masa aku umur 10 or 11 aku ada tanya mak satu soalan... itu pun sebab tengok aku selalu dapat sepupu baru...

"Mak, masa mak beranakkan Along, Along kuar ikut mana? "

Masa tu mak dah tercengang , but I still got my answer, simple and short

" Pusat!" itulah jawapan mak... yang aku dengan Angah memang naif gila, so aku percaya apa yang mak cakap tu sampai umur aku 15 tahun...

LOL Kenapa 15 tahun, sebab baru aku belajar sains masa tu... heheh ( I believe boys mesti tak leh lupa subject sains form 3 Chapter 1) heheheh
Well... to Mak, that was a cute answer Ma! I know you have your own reason why you given me that kind a answers. Love you Mak...

Aku terfikir now days macam mana ibu2 menjawab setiap soalan anak2 dara mereka yang umur 3-4 tahun yang bijak-bijak sekarang ni....
Teringat plak pasal 1st period... next entry la... ada orang dah panggil ni... kang majuk plak nite!

P/s : Adik kalau tengah baca , suruh Mak baca... nanti mesti dia tersenyum sorang2. LOL

Comments

Popular Posts