Road Trip Day One - Kuantan - Ganu

Well this Family Trip was last two weeks, cuma aku tak ada masa je nak cerita, sibuk masa tuh hunting for job kan. Now I've have some spree time .

Memula it was wedding invatation by Pak Lang family at Kuantan. So fikir-fikir dah dekat dengan Terengganu jadi our road trip lebih kurang Kuantan-Terengganu-Cherating-Kuala Lumpur for 3D 2 N.

Our journey was on 6/6/09. Kami bergerak dalam kul 9 lebih ke Kuantan. We had our breakfast kat Taman Melati... Ramai orang gak breakfast kat situ pepagi. Nama kedai herm.. aku tak ingat le...


Then moved to Karak Highway... Ya Allah jam.. yer ler Hari yang diPertuan Agong kan... Nasib baik guna Touch n Go. Exit kat Gambang to Kuantan, pun jam gak... Banyak traffic light kot...

Pengantin ni kira anak buah Pak Lang.Wedding dia sama dengan abang dia. So kiranya 2 pengantin. Hantaran dia cantik sangat. mak Lang kata buat sendiri. The whole wedding team was black and white. Seriously every single thing ok. Dessert dia guess what? Ice-cream...



Sebab Mak Lang macam orang kuat, the whole family get one carton I think 2 cartoon of ice cream cup. One vanilla and another one was chocolate. Masa tu memang panas, so bila dapat ice-cream apa lagi... sedap le tekak kan...


The lebih kurang pukul 3 lebih, kami meneruskan journey ke Terengganu. Oh ya.. kami pergi dengan 2 biji kereta, kereta Abah and Pak Su.Kesian keta Abah, tetiba econ rosak la plak kan.. Padahal sebelum pergi dah servis and dah cek ... mekanik kata everything was fine! Nak buat camner kan...

Dalam kul 7 kita orang dah sampai Kelulut yang mana only 1/2 more journey nak sampai Kuala Terengganu. Abah nak kena teh tarik dulu so kita orang stop kat satu tempat nih ... Aku dah bagi tau kalau nak macam seafood Kelulut nih one of the best place to eat. Sebab pakcik Bie orang Terengganu diorang yang habaq. Tapi maybe semua dah penat, kalau boleh nak terus check-in mandi manda dulu...











So we check in at Sumai Apartment... hermm 4 rooms for RM360 including 4 b/fast. Not bad kan... Cuma janganla berharap dengan b/fast dia k... nothing much. Tak da pilihan pun. Setahu aku Sumai apartment nih baru dan lokasi dia bebetul depan Primula Beach Resort. For the whole family that was the best room! Siap ada swimming pool lagi.Memula aku nak mandi gak ler kan.. tapi it's too small, malu le plak sebab semua mata dok tertumpu kat pool yang kecik tu.



Ha, satu yang aku kurang berkenan, nak masuk ke lobby Sumai ni... Aku paham le kat tingkat belah atas kan.. tapi kenapa la suruh semua keta naik kat atas tu? Dah la sempit... jam.. 90 darjah tinggi... If aku jadi managment, aku suruh diorang park atau tunggu kat bawah, check in dulu , once dapat room, suruhler keta tu lalu dekat lift, punggah barang the find for parking. Kan senang, tak payah naik bukit tinggi awak tu, takda la jam kan...



Malam tu kita orang dinner kat kedai tepi simpang masjid terapung, herm... tak sedap ok! tak tahu le sebab ramai orang sangat kot.. dan service pun lambat. Itu la yang aku kurang sket suka makan kat kedai ramai orang ni.


Lepas tu my family semua balik hotel, me and hubby tengok Paman a.k.a Pak Long hubby perform kat salah sebuah lounge hotel. (aku tak ingat sebenarnya) crowd dia tak ramai tapi ok la..

Lounge kat Ganu ni tak macam lounge kat hotel2 KL yang aku pergi. Kalau kat KL ada orang dance, tapi kat sana... diorang tengok jek... HAH!!! satu yang aku suka.. time singer nyanyi lagu dangdut or any lagu yang leh menari pocho-pocho adalah 2-3 orang pompuan nih akan joget pocho2 ni. Makcik pakai tudung pun ada ok!!!



Aku rasa guest lounge nih macam orang yang sama jek... sebab pakcik aku tu macam kenal semua orang.Tapi tak tahu plak kalau dia terpaksa buat2 kenal supaya orang datang balik lounge tu kan...

Lepas tu, sepupu hubby Fahmi and Kak Long hantar kita orang balik. Masa nak balik tu, Angah sms aku suruh hantar dia ke stesyen bas esok kul 6 pagi sebab nak gi Besut.Kenapa Besut, dia nak bawak laki dia gi Perhentian sebelum diorang balik Aussie.

Sambung hantar pukul 6 pagi tu kan... Isk lomah den dongar.. mana idaknya dah kul 1 pagi, penat nak mai Ganu tadi tak hilang lagi, dah kena bangun awal? Mana mungkin... so aku tanya kat Fahmi ada bas ke sok pagi ke Besut ada kul bape? ada morning bus ke?...

Fahmi and Kak long gelak kan aku. Diorang cakap kul 8 pagi ada la... so aku ceritakan la masalah angah aku nikan... sebab memula Angah aku ni dah cari teksi dari hotel, tapi teksi tu nak RM150... mahal tu!!! Mentang-mentangla public holiday kan. So kita orang pun gila stesyen teksi,nak survey... Yes!!! dengan bantuan Fahmi kita orang dapat cab dengan harga RM80 dan pakcik cab tu akan datang amik kul 6.30 pagi kat hotel!!! Beza kan harganya...

Lepas tu sampai bilik aku laki bini zZZzzz. So aku selamat dari bangun pagi hehehehe.... next day... next entry !!!

Comments

NeenaAnuar said…
ooohhhh.... I missed soooo much my kampung! Rasa tak sabar lak nak balik Marang... huhuhu....

Popular Posts