Penatnya Kerja...

Apa yang aku penatkan?

Alhamdulillah aku dah dapat kerja baru, dekat TPM. Start semalam. Sebenarnya dah dekat sebulan aku tak bekerja ni. Duduk rumah jek.. So bila pagi semalam kena bangun awal, liat betul la... Sampai new office plak tu, nothing to do, still training mode kan. Punyala mengantuk. Lelebih lagi lepas lunch beratus kali jugalah aku menguap. Harap-harap esok ok sikit. Ni pun masa aku memblogging ni dah pukul 11.40 malam, mata dah kuyu ni... (frankly speaking pukul 10 tadi dah ngantuk , tahan je ni)

Apa aau buat sebulan mengangur? Herm.. of course job hunting bagai nak gile. Bukan hubby tak leh bantu cuma aku tak dapat duit sendiri ni gatal tangan. nak beli barang sendiri, nak belanja mak atau abah.. susah lah.. Lagi pun aku bukan ada anak nak duduk kat umah. If i have baby tu dah lain cerita kan.

Kalau ada yang ikut blog aku ni ( ada ke? ) mesti perasan berapa kali le budak nih tukar kerja... Entahlah semua yang aku dapat tak masuk dengan jiwa aku. Ada yang aku suka gila, company bankrupt. Bukan tu je ada yang aku rasa ok tapi jauh giler dari umah aku, sampai 30% of my salary abih kat parking, minyak & tol.Which not worth it kan? Yang banyak benefits plak time kerja lari gile... tak leh nak geli-geli dgn hubby (ahaks gatal!) Kerja dengan pakcik sendiri ok, cuma tak tahan bila hal kerja campur dengan family ( that was worse!!!!)

So aku harap this time everything will be fine. Aku dah malas gila nak gi interview, buat resume, jawab soalan-soalan bodoh.

Oh ya, cakap pasal kerja aku ni adala share dengan husband Kak Wawa. Dia kata aku leh jadi event manager. Maybe dia tengok the way aku handle majlis kawan aku, they way I talk. Isk aku memang suka!!! Jadi wedding planner... event manager, buat kerja luar tak duduk dalam office ni. Tapi malangnya semua jawatan ini perlukan model and event manager diorang nak orang yang ada mass comm basic!!!

Asal lah masa belajar aku tak amik course tu? Dah minta dengan dekan , dia kata I'm fine with what I'm study now.. result ok so tak payah tuko course. ( yer le tuh kan?!!) Masa memula nak amik degree ,course mass com tak di tawarkan at my year application so taak leh la applykan . Lebih kurang macam tu la ceritanya.

Now ni aku fikir nak sambung study,thinking of next intake on November or December.Tapi worth it atau tak aku amik Mass Comm at my age 29 nih? Atau dah terlewat untuk amik Mass Com? Sebab kalau aku nak amik pun E-PJJ kat UiTM course for 4 to 5 years. Kalau susah sangat bak kata my dad amik jer HR or business study? Herm... Semua tuh masih questionairee... Any idea anyone?

Comments

NeenaAnuar said…
Liea.. congrats on your new job! hope u will loves it.. but in any way.. kalau u memang suka nak sambung study i think u shud do that.. even makan masa.. but at da same time u must be very2 committed lar.. coz bukan senang nak keje sambil belaja kann.. unless u study full time mungkin Ok kot...

tapi kalau betol minat u in event management.. U shud go for it dear! coz u must loves on what u do...
Marlia said…
neena: truth la dear... tu yg kena commit bebetul kan... kena buat apa yg kita minat baru berjaya kan... herm...

Popular Posts