King Fruit!

Weehuuuu...

Malam semalam was Angah last night with us! Why? Well... Angah dah dapat PR for 5 years at Aussie... Alhamdulillah sis! Dah dekat setahun dia apply, since last year sebelum dia kawin lagi, but this year during my birthday 28/5 she's got the result!

Dalam pukul 12 malam Abah suruh kita orang siap, nak ajak gi makan durian! Abah nak beri menantu Korea dia rasa Raja Buah yang fresh.Bie cukup happy, sebab dia adalah hantu durian ye... So abah ajak gi Chow Kit, tapi aku ni esoknya kerja, mata dah ngantuk, so venue change to Taman Dagang seberang tepi Balai Polis Ampang jek.

Sampai kat sana, Malique ( hubby my sis ) memula susah nak telan durian ni. Dia kata tak leh tahan dengan bau durian. He said, 1st time dia rasa durian kat Phuket, masa tu dia memang tak leh telan dan terus buang masa makan seulas je durian tu.

worried about your hand bro?

So this time Angah paksa for ulas yang ke-2, lelama aku rasa dia dah boleh terima. (atau pun dia macam kena paksa dengan mak n abah sebab setiap biji durian yang di buka mesti diorang pelawa Malique.Orang Korea nih will never say no to older people especially parents) So aku pelik gak macam mana this time dia leh makan banyak kan. Takut aku mamat nih sakit perut kang! Angah kira laki dia makan dalam 13 ulas. So I asked him, dia kata memula memang terasa terpaksa, tapi makin lama dia dah rasa lemak dan sedapnya... Wah penangan Raja Buah sungguh kan!

rambut baru pas basuh and nak tidur... teruksnya!

Pasal tempat durian nih? not bad... kalau isi keras leh tukar.. Jadi jimatla kan... takdala balik mah tengok busuk dah malas nak kuar gi tukar punya. Kita org siap bawak balik sekali & total RM60. Rasa macam banyak, tak tahu ler kalau abang tuh salah kira or else Abah pilih yang murah ke.. yang aku tau sedap.

Bie? Wah tersenyum simpul dapat makan durian , duduk depan durian tu sampai tak pandang kiri kanan ye... Siap hari ni ajak aku lagi gi makan durian.. isk kita balik Muar je la sayang, makan free kat dusun Atok ye!
tengok tu sibuk makan le Bie ni... We're posing k!


To my bro inlaw... Hey that was how Malaysian King Fruit taste... The smell yeah sometimes you feel dont like it but you cannot resist the taste right... hehehe Tak kenal maka tak cinta kan...

Comments

NeenaAnuar said…
uuuuuuuiiii... besshh nyer durian.. lama tak pekena nih! aku pun hantu durian gak.. sampai penah kene sekali over feeds with durian.. sampai aku muntah belilah OK! perrghh.. since that aku cam takot2 dah nak makan durian.. tapi aku memang teringin nieee since tengok korang makan kol 12 malam lagi tuu.. huhuhu..

Congrats to you BIL! hehehe.. baru dia tau kan.. apa itu King of Fruit! hehehee...

Popular Posts