Sister...

Semalam Jumaat , lepas pukul 6 petang bergegas aku pulang, sebab nak hantar angah gi airport. Angah dah dapat PR 5 years kat Aussie setelah dekat setahun berusaha ( aku rasa entry sebelum ni aku dah ulang ayat ni ) .

Sebelum kawin lagi dia dah apply, aku ingat senang jek nak apply, just tunjuk dalam account you do have enough fund to survive, but tetttt salah tu yer... Dia juga di mestikan untuk mengambil ujian English IELTS (kalau tak silap aku ler kan ) yang fees dia makan ribu yer tuan2 dan puan2 sekalian... Bukan itu sahaja, aku ingat dia sorang ok, hubby dia Malique pun kena amik English test at Aussie gak!!!

Dalam setahun nak dapat PR tu Angah ulang alik Malaysia and Austrlia 3 bulan sekali sebab kena cop passportkan. Hubby dia... Kerajaan Korea and Australia ada student pass ke apa pass tah macam Malaysia dengan UK, so diorang ni dibenarkan setahun berada di Australia & are allowed to work for that time of period. Malaysia dengan Aussie je takda, tak tau napa... Angah kata dia baca somehwere this matter masih dalam perbincangan both country; maybe sebab gawat ni both gov buat bodo, entahlah.. tuh statemnt my sis kan...

So dalam masa menunggu PR last year ni, my sis tak berani nak kerja sebab tourist passport kan.Kalau kerja gak nanti jadi illegal yang mana berkemungkinan kena tangkap dan memblack listkan dia untuk dapat PR so Angah menjadi suri rumah sepenuh masa di Aussie... Hubby dia plak sebab ada pas special yang aku cakap tu kan... dia dibenarkan kerja ler... so dia la tanggung my bini kesayangan dia ni ...

Aku memang tabik spring kat both of them !!! Diorang simpan duit gaji dan pakai duit sewa rumah jek to survive!!! Macam mana? Rumah yang diorang sewa tu ada 3 bilik, so they just used one room, lagi 2 sewa... Duit sewa weekly tuh ada balance untuk belanja dapur & diorang tak kuar duit pun untuk sewa rumah tu! Awesome sis!!! So bila dah dapat PR ni, my sis leh sambung her dream, cari kerja, kumpul duit, ada rezeki sambung belajar! Lepas 5 years balik Mesia to proceed yout next dream!! Apa yang bagus pasal Angah aku ni, dia berani dan apa yang dia dream dia akan buat. Dia tak pernah putus asa dan selalunya dia akan capai apa yang dia mimpikan.

ibu,kakak,adik

Dengki? Mana boleh tak dengki, mana ada adik-beradik yang tak dengki kan? Tapi makin tua aku rasa itu satu cabaran sihat! And of course I'm happy for you sis!!! Kalau dia susah aku pun susah hati gak kat sini. Cuma kita orang nih susah nak tunjuk our LOVE... ( cewahhhh...) Kali masa hantar kat airport rasa macam tak sedih sangat tak macam masa dia baru-baru nak gi. Tapi mengalir gak air mata kat pipi ni I only have her as my sis!! Masa Angah peluk aku sempat dia berbisik jaga mak, mak dah cepat penat! No worries sis... I'll take care both of them..

sesi mengedit bag

Pelik tak tengok photo kat atas tu? Air Asia only allowed each person depart 25 kg untuk bagasi, so masa timbang nih dah terlebih muatan 4 kilo! My sis & hubby takmo byr RM80 tuk lebih muatan ni, jadi ni tengah cuba kurangkan mana yang boleh dalam beg besar tu . Benda yang dikeluarkan tu diorang bawa gak, masuk dalam beg kecil letak kat passenger. Kelaka gak masa ni sebab tengah2 orang dengan selamba kita orang edit beg.

SIL & FIL

couple! thanks adik for the pix!

ni part yg sedih nih

Angah nampak keras, tapi hati dia baik. Kadangkala kekerasan luaran buat orang tak nampak dalaman dia. To my dear sis, jgn risau Insya-allah kalau ada rezeki lagi 3 tahun I'll visit you. Mak and abah tak sabar dah tu, tapi kena tunggu adik abih SPM end next year... Sempatla you nak build your career there ...

To my bro in law Woony aka Malique, please take care the only one my sis I have. She maybe tough outside but inside she's fragile like other women! Dont hurt her... Angah please email me daily if Sykpe kita tak sempat k... At least Kak long tau awak selamat .

bye -bye dear

Comments

NeenaAnuar said…
ala... sebak lak aku...

eh.. you sis gie study ker keje kat sana? bagus dia kan... bersungguh2 nak gie Aussie & menatap kat sana kan.... eee... best nyerr...
Marlia said…
neena.. kerja dulu rasanya... dia memang kalau nak dia buat betul2 hehehh aku jek banyak main!! isk isk kena ubah nih

Popular Posts