Fresh Grad!

Tak sangka plak entry kat bawah nih panjang giler kan...
I need to update more pasal vacation ... but kul 10 pm tadi baru sampai umah... nasib baik drive... if not tak tahu ler kul baper sampai...

Aku balik lewat mak aku yang hangin nasib baik Bie paham... Mak "kerja apa 12 jam nih?Kul 9 masuk kul 9 balik?" Isk aku nih serba salah la... bila tak kerja kata aku nih memilih... bila dah kerja kata aku nih baik hati sgt kerja lebih masa takda OT... Nasib baik le aku paham mak.. so konklusinya aku diam je lagi baik kan...

Oh pasal topic fresh grad ek? Aku ni masuk sama dgn sorang budak bebetul baru grad... Tak pernah kerja seumur hidup agaknya. Hari ni kita orang kena buka new account for payroll ler kan... Budak ni tinggal dekat Bukit Serdang jek.. so nak sampai TPM tuh around 15 to 20 mins.

Semalam aku dah cakap dengan dia , kul 8.30am kat lobby sebab aku nak breakfast... Boleh kul 8.30 kat rumah lagi?!!! Dahla nak tumpang... tak paham bahasa Melayu ke? Kul 9.10 minit baru sampai office.

Dah la tu sesat plak cari bank kat Puchong tu kan... Dah tu lagi aku bengang lepas 30 min sampai bank baru orang kerja bank tu layan kita orang... Ado??? Siap semua kul 11pm... then sempat ke gi makan? kul 12pm dah lunch... Jawabnya idak le kan...

Bertambah hangin aku minah yang lewat nih on the way pergi atau balik boleh tidur dalam keta!!! All the way k even 20 min!

Tu cerita pagi, lom masuk cerita petang... Boss kata selagi tak siap jangan balik, minah nih leh boss gi isap rokok dia blah! Bila boss naik " Mar mana xxxx? " Harusla aku berlaku jujur kan... Dah bila boss tepon alasan minah ni no transport tuk balik, kalau lewat takda orang amik. Ado??

Minah nih harapkan boyfriend dia hantar and amik dia balik kerja.Aku cadangkan sewa area dekat dengan office eventthough mahal sket. Aku cakap if the rent is 10 to 20 % of your salary is ok... yang penting dekat dengan public transport & what happen kalau boyfriend dia takda?

Ai yaaa amoi... don't compare your study live and working live ma... Everything different... Study eat RM3, working RM4 ok looo... Comment aku pasal budak fresh grad ni... Baru lagi kot... kesian pun ada...

Comments

Popular Posts