Discharge


Well cukup 4 hari 3 malam aku di Ampang Puteri Hospital, hari keemapt aku discharge lewat 7 petang.

Bukan seronok pun duduk sepital ni. Sakit badan aku di buatnya. Zahirnya hospital swasta... well known, tapi tilam plastik yang dah lembik. Nurse pun tak friendly... Tak adala melawat aku tanya pasal surgery, apa yang boleh dan tak boleh, sakit ke tak...Dah doktor melawat petang jek! Tu pun lewat... Yerla maybe pada diorang "Eleh buat lapo jek..." but still kan... Masa gi bayar bill dari 3rd floor to Ground floor tak ada la nak mengoffer aku wheel chair ke. Memang aku leh jalan but slow & still sakit. Then kena naik balik ke 3rd Floor untuk amik ubat. Boleh? Nonsense kan?!! Kak Zimah cerita, masa dia dulu bebudak nurse ni baik sgt.FYI not same hospital ok?! It was at Pantai Bangsar.

Duduk dalam bilik tu, ngadu pasal toilet bowl masalah, air kuar tak berenti pun no feed back.1st day mengadu "Dik , air kat toilet to still keluar la, tak leh flush.." Jawabnya akan inform maintanence but still no feedback! 2nd day mengadu still same... Hari ke tiga me & hubby malas nak layan. Ignore jek. Tapi yang sakit hati both us masa nak tidor la. Air tu flush 24 hr kan.. bising!!

Yang part doktor tu memang aku tak leh terima. Kenapala dishcharge aku pepetang. Mati kutu aku di buatnya kat hospital. Dahla datang cek aku sehari sekali... Isk... bukan dia tak tahu aku nak discharge Jumaat tu... Bila petang, ada masalah dengan office & insurance kan susah... HR office tu on time dah pulang. Hangin betul aku pasal ni.

Masa aku nak operate, lagi sehari nak admit, my friend Gee and my auntie dah inform sepital ni high charge & tak elok sangat sekarang ni. Better gi Gleneagles. Tapi masa aku sakit, mana aku nak fikir masa sepital elok atau tak, yang penting masa tu aku nak tahu apa sakit aku.So result dia of course the nearest hospital.

Pengalaman orang berbeza. Mungkin nasib aku tak berapa baik kot for this time... Entahlah... yang penting aku dah di bedah, kat rumah berehat sekarang ni. Oh ya, nak tahu berapa lama aku cuti sakit?!!!This part I really like!It's 1 MONTH!!!

Comments

NeenaAnuar said…
waaahhhh..... bestt.. sebulan tak keje.. tapi kurang best sbb cuti on MC kan... but its ok dear.. yg penting ko dah sihat kan...
Marlia said…
yup , aku tak tepon HR lagi ni, heharap tu MC hospitalisation bukan Mc biasa...

Popular Posts