Kalau malam ni 3 tahun lepas...

Kalau 3 tahun lepas, malam ni aku tengah sibuk pakai henna di jari. Rumah dah penuh dengan sanak sedara. Yup... Esok genap 3 tahun kami bernikah. Again sekejap jek aku rasa...

Masa ni mak andam aku yang lukis jek tangan aku ni...


Sebelum dia lukis tu, dia gosok2 dulu dengan daun sirih yang di apikan atas lilin. Kenapa? Katanya nak bagi merah....

Masa tu, Pak Usu sibuk lukiskan juga henna tu untuk anak-anak dara dia.Makcik-makcik aku pun sibuk juga. Malam tu sedara-sedara jauh semua dah sampai. Penuh keliling umah, tak cukup atas rumah bawah umah atok pun penuh dengan jejaka. Kalau tengok bawah umah aku sekarang, mesti korang tak sangka macam manala Abah dengan Angah kemas ketika itu.  Meriah betul rasanya...

Comments

NeenaAnuar said…
ohh.. malam pakai inai nie memang best!! memang tak dinafikan ianyer sgt2 memenatkan.. tapi at the same time ia sgt lah meriah gilerr.. aku till now still can't forget this sweet memories... LOL!
Marlia said…
neena : itula kalau la leh patah balik masa ni kan, mcm rewind DVD ... heheheh

Popular Posts