Kalau malam ni 3 tahun lepas...

10:08 PM

Kalau 3 tahun lepas, malam ni aku tengah sibuk pakai henna di jari. Rumah dah penuh dengan sanak sedara. Yup... Esok genap 3 tahun kami bernikah. Again sekejap jek aku rasa...

Masa ni mak andam aku yang lukis jek tangan aku ni...


Sebelum dia lukis tu, dia gosok2 dulu dengan daun sirih yang di apikan atas lilin. Kenapa? Katanya nak bagi merah....

Masa tu, Pak Usu sibuk lukiskan juga henna tu untuk anak-anak dara dia.Makcik-makcik aku pun sibuk juga. Malam tu sedara-sedara jauh semua dah sampai. Penuh keliling umah, tak cukup atas rumah bawah umah atok pun penuh dengan jejaka. Kalau tengok bawah umah aku sekarang, mesti korang tak sangka macam manala Abah dengan Angah kemas ketika itu.  Meriah betul rasanya...

You Might Also Like

2 comments

Popular Posts

Bloggers

Blog Archive

Instagram

Subscribe